• Interview met nieuwe trainer Kees de Rooij

In de editie van deze week van de Halsterse & Zuidwestkrant, staat een interview met de nieuwe trainer van DOSKO, Kees de Rooij.

In dit interview geeft Kees een inkijkje in zijn ambities met DOSKO: het doorbreken van de neerwaartse spiraal en het herwinnen van verloren terrein. De overstap naar DOSKO is volgens De Rooij een bewuste keuze voor een club met uitdagingen, in tegenstelling tot eerdere winnende clubs waar hij heeft gewerkt.

De uitdaging bij DOSKO ligt volgens De Rooij in het ontbreken van mogelijkheden en een goede structuur, met name in de jeugdopleiding. Ondanks de moeilijkheden bij DOSKO, ziet hij juist hier een enorme uitdaging. Het eerste seizoen wordt beschouwd als een opbouwjaar, waarbij handhaving in de tweede klasse minder belangrijk is dan het bouwen aan een winnend elftal met lokale spelers. DOSKO heeft ambitieuze doelen om verloren terrein goed te maken, en De Rooij benadrukt het brede draagvlak voor deze ambitie en een positieve sfeer binnen de club.

Hoewel de tijd die het zal kosten om DOSKO weer op het oude niveau te krijgen moeilijk te voorspellen is, benadrukt De Rooij zijn ongeduld en ambitie om samen met de club iets moois op te bouwen.

Het artikel is te lezen via deze link https://www.halsterse-zuidwestkrant.nl/reader/21696/44971/uitdaging-aangenomen#p=27.

(Bron: De Halsterse & Zuidwestkrant)