• Onze club

• sv DOSKO is een volksclub met een rijke historie. De vereniging is opgericht in 1908 en daarmee de
    oudste vereniging in West-Brabant. sv DOSKO kent 4 kernwaarden, die terugkomen in alle aspecten van de vereniging.

Gastvrij

sv DOSKO is van oudsher een gezellige vereniging waar iedereen welkom is. Het sportpark is gelegen in de mooie, vriendelijke wijk Meilust in Bergen op Zoom. De gastvrijheid van sv DOSKO uit zich in de vele verschillende elftallen die we hebben. Zo zijn er veel jeugdteams, 13 seniorenteams en 2 damesteams binnen de vereniging. Daarnaast heeft sv DOSKO vele actieve vrijwilligers en een grote schare enthousiaste supporters.

Prestatief

In het seizoen 2011-2012 werd het 1e elftal van sv DOSKO kampioen in de 3e klasse en promoveerde daardoor naar de 2e klasse. Het seizoen daarna bereikte sv DOSKO de 1e klasse door via de nacompetitie knap twee Oost-Brabantse ploegen te verslaan, om vervolgens in het seizoen 2012-2013 op spectaculaire wijze via de nacompetitie naar de Hoofdklasse te promoveren. Dat was nog nooit gebeurd in de geschiedenis van SV DOSKO.

Niet alleen op het veld zijn de Doskoanen prestatiegericht, ook op andere gebieden willen wij voorop lopen. Zo hadden we als eerste vereniging in de regio kunstgras. Op dit moment zijn we een nieuwe weg ingeslagen op het gebied van communicatie en marketing en hebben we vergaande ambities om dit komend seizoen te professionaliseren. Als eerste vereniging in West-Brabant willen we onze communicatie met leden, supporters en sponsoren voornamelijk online laten verlopen.

Historie

Zoals gezegd is sv DOSKO met haar 111-jarig bestaan de oudste club in West-Brabant. In 1955 speelde Dosko betaald voetbal. Sportpark Rozenoord, waar Dosko destijds speelde, was met een capaciteit van 18.000 toeschouwers geregeld uitverkocht. De bekendste spelers van sv DOSKO zijn Rinus Bennaars, die 15 keer voor het Nederlands Elftal uitkwam, en Louis Overbeeke, die 3 keer voor Oranje speelde.
    Die historie leeft nog steeds binnen de vereniging; vele families spelen al generaties lang bij sv DOSKO. Op sportpark Meilust blijkt het historisch besef uit het pad dat vernoemd is naar Bennaars. Wekelijks treden honderden Doskoanen op hun weg naar de kleedkamers zo letterlijk in de voetsporen van de beste voetballer die sv DOSKO ooit voortbracht.

Trots

De trots voor sv DOSKO is wat ons allen bindt. Iedereen die eenmaal bij sv DOSKO heeft gevoetbald of anderszins betrokken is geweest wordt besmet met een Dosko-hart. We zijn trots op onze club, op de prestaties, de historie, maar vooral ook op de gezelligheid.