• Ook het afgelopen seizoen is er binnen DOSKO weer genoeg gebeurd. Met dit jaarverslag van de secretaris wordt een beknopt overzicht gegeven van hetgeen zich binnen onze vereniging zoal heeft voorgedaan.

Allereerst is het op zijn plaats dat stil wordt gestaan bij het overlijden van Sjaak Ooms, Christ Machielsen, Stan van Pul, Albert Loosen en Frans Vriens. Wij herdenken hen als echte Doskoanen. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden.

Het seizoen 2020-2021 start met 416 leden, in het seizoen 2019 – 2020 startten we met 453 leden (2018-2019: 458).

Tummers Food Processing Solutions is samen met Grieks Restaurant Delphi en Rob Mion Vastgoed  de hoofdsponsor.

Corona is een onderwerp dat dit seizoen beheerst en ook in z’n greep houdt.

• Het seizoen werd begin oktober afgebroken na vier competitiewedstrijden  te hebben gespeeld. In de beker was het nu al een geslaagd seizoen, aangezien de poulefase overleefd werd. Helaas kreeg dit dus geen vervolg;
    • Ten aanzien van de hervatting van de competitie werden door de KNVB diverse scenario’s uitgewerkt, die alleen tot uitvoering gebracht konden worden met versoepelingen. Helaas kwamen de versoepelingen te laat;
    • Diverse keren worden versoepelingen dan weer verscherpingen aangekondigd. De meest lastig in te passen versoepeling was dat tot 27 jaar in partijvorm getraind kon worden, ouder niet (ter illustratie hoe lastig het is om in te springen op de actualiteit);
    • Het bestuur neemt een uitzonderlijk en zeldzaam besluit om de contributie van de tweede seizoenshelft voor senioren, dames (30+) en veteranen niet te incasseren;
    • De Sponsorcommissie heeft een goodybag rondgebracht aan alle sponsoren om hun dank en waardering uit te spreken voor hun steun aan DOSKO.

Op maandag 1 maart 2021 bestaat sv DOSKO 113 jaar. De oudste voetbalclub van West-Brabant en ver daarbuiten. Normaliter gaat dit niet ongemerkt voorbij, vanwege de Corona maatregelen is het helaas niet toegestaan om na de training een Happy Hour(s) te organiseren voor alle leden, supporters en sympathisanten.

De ALV wordt dit jaar schriftelijk gedaan. Een groot deel hiervan zijn de formele plichtplegingen, echter worden dan ook de jubilarissen gehuldigd. Afgelopen seizoen zijn de jubilarissen door een delegatie van het bestuur bij hen thuis gehuldigd. De volgende DOSKOANEN zijn in het zonnetje gezet:

60 jaar

Ton Hopmans

40 jaar

Lars Hommes

Mark Rens

Riny Bogers

Rob Mion

25 jaar

Albert ‘Appie’ Jansen

Albert Joossen

10 april is in het seizoen 2020-2021 een belangrijke dag. Ten eerste is het boekje ‘DOSKO in het nieuwe Millennium’ gepresenteerd door schrijver Ton Hopmans aan de hoofdsponsoren Tummers Food Processing Solutions, Rob Mion Vastgoed BV en Grieks restaurant Delphi. Ton krijgt voor zijn inzet de waarderingsspeld opgespeld. Ten tweede is aansluitend aan de uitreiking van het boekje het inloopmoment als gevolg van de schriftelijke ALV. De belangrijkste punten ten aanzien van de ALV:

• Secretaris Jack Reijnders treedt af, Dennis Hagenaars wordt benoemd als secretaris;
    • Penningmeester Dennis Nuijten treedt af in zijn rol als penningmeester. Rick Brugmans wordt benoemd als penningmeester.

De Gemeente Bergen op Zoom heeft de zaakjes op financieel gebied niet op orde, dit mag geen verrassing zijn. Richting het einde van het seizoen wordt het bestuur vaak benaderd door leden vanwege de ‘wilde verhalen’ die rondgaan, gevoed door de bezuinigingen die ook de sport raken. DOSKO is in gesprek met de gemeente en zal op de ALV een update geven.

Op 30 april ontvangt Ruud Brugmans de koninklijke onderscheiding “Lid in de orde van Oranje Nassau” voor de vele verdiensten als vrijwilliger en bestuurslid voor sv DOSKO.

Betaald voetbalorganisatie NAC houdt een testdag bij DOSKO, waarbij de jeugdspelers diverse oefeningen uitvoeren en middels een FIFA-scorekaart de scores toegestuurd kregen.

De laatste activiteit van het seizoen bij sv DOSKO is de nationale voetbaldag. Tijdens dit evenement zijn alle jeugdleden van DOSKO present en wordt er onderling een toernooi gespeeld. Deze dag is een leuke afsluiting van het seizoen en een opmaat naar een seizoen vol competitie, 2021-2022.

Mart van Bree, Ronald Adams en Ahmed Arslan verlengen hun contracten en staan zodoende ook volgend seizoen voor de groep bij respectievelijk DOSKO 1, DOSKO 2 en DOSKO 1 (zat).

Charles Weijts doet na vele jaren trouwe dienst een stapje terug als keeperstrainer en wordt opgevolgd door Corné Kuiper. Gelukkig blijft Charles wel behouden voor de vereniging en zal hij dienst uit blijven maken van het kader van DOSKO 1.

Tot slot, afgelopen seizoen was een lastig jaar. Via deze weg nogmaals dank aan alle vrijwilligers die de club dit jaar weer draaiende hebben gehouden.

Dennis Hagenaars

Secretaris sv DOSKO

(oude jaar verslag: https://www.svdosko.nl/jaarverslag-secretaris-2/)