• Ook het afgelopen jaar is er binnen DOSKO weer wat gebeurd. Met dit jaarverslag van de secretaris wordt een beknopt overzicht gegeven van hetgeen zich binnen onze vereniging zoal heeft voorgedaan.

Allereerst is het op zijn plaats dat stil wordt gestaan bij het overlijden van Coby Simonis, Jan van Zijp,  Jan Treep en Anita Oerlemans. Wij herdenken hen als echte Doskoanen. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden.

Het seizoen 2019 – 2020 start met 453 leden, 5 leden minder dan bij aanvang van het seizoen 2018 – 2019.

Het Grieks Restaurant Delphi is de hoofdsponsor met Rob Mion Vastgoed als belangrijke subsponsor.

Bij DOSKO 2 zon zijn Aimen Al-Allaoui en Bjorn Klomps gestopt en nieuw zijn Rik van der Borght (MOC’17), Max Geers (DOSKO 1 zon), Jorn Hopmans (DOSKO 1 zon) Roland de Leeuw (FC Bergen), Anthony van Mechelen (MOC’17) en Nichal Pale (Boeimeer).  Ronald Adams is ook dit seizoen de trainer van de tweede selectie.

Het contract met Mart van Bree is wederom verlengd en Mart gaat aan zijn derde seizoen als hoofdtrainer aan de slag.
    Ten opzichte van het vorig seizoen zijn er bij DOSKO 1 zon 8 spelers vertrokken, Joshua Becht (MOC’17), Jordy Dam (Steenbergen), Paolo Fortunati (Halsteren zat), Jeffrey Franken (Nieuw Borgvliet), Max Geers (DOSKO 2 zon), Jorn Hopmans (DOSKO 2 zon), Dylan Jansen (Nieuw Borgvliet) en Daan Mennes (MOC’17).

Er zijn  dan ook  8 nieuwe spelers die de eerste selectie komen versterken, zijnde: Ahmed Ismail (Virtus), Salah Jaddi (MOC’17), Achraf Laabich (DOSKO 1 zat), Marouan Moukouh (Dongen), Alper Ozturk (Halsteren 1 zon), Lofti Salhi Hillegersberg), Thoma Sivananthan (terug van blessure), en Dennis Uijl (Goes).

Van 10 t/m 17 augustus wordt de jaarlijks terugkerende Markiezencup gespeeld bij Nieuw-Borgvliet. DOSKO 1 (zon) is ingedeeld bij Halsteren Zat en MOC’17 (zon). DOSKO 1 (zat) is ingedeeld bij Halsteren (zon) en Nieuw Borgvliet.  DOSKO 2 bij FC Bergen en MOC’17 beloften. De DOSKO Dames spelen op de slotdag in toernooivorm.

Halsteren 1 (zon) wordt de winnaar van deze editie door Halsteren (zat) met 3-1 te verslaan.

Op 30 augustus start DOSKO met Voetbal TV. Elke wedstrijd op het kunstgras wordt opgenomen en is via de App terug te zien.

De bekercompetitie start in september en DOSKO 1 (zon) is weer ingedeeld bij Cluzona en Kloetinge. Nieuw is ’s-Heer Arendskerke. DOSKO 1 doorstaat de poulefase niet en kan zich volledig op de competitie focussen.

Op 17 september is in samenwerking  de Supportersclub de kennismakingsavond met de nieuwe selectie 1 en 2.

In oktober wordt Tummers Groep de mede-hoofdsponsor van DOSKO.

De Algemene Ledenvergadering vindt op 19 november 2019 plaats.

Het is de laatst vergadering voor Gaby Niemantsverdriet als voorzitter. Hij is dan 10 jaar voorzitter geweest.

De hoogtepunten:

• Gaby wordt opgevolgd door Hans Keij en Dennis Hagenaars treedt toe tot het bestuur. Dennis zal zich vooral met projecten bezeghouden.
      Het bestuur
      , bestaat nu uit Hans Keij (voorzitter), Dennis Nuijten (penningmeester), Jack Reijnders (secretaris), Ruud Brugmans (Commissaris Senioren), Kevin Langenberg (die aankondigt dat hij geen Jeugdvoorzitter meer is. In overleg wordt nog een passende functie voor Kevin vastgesteld) en Dennis Hagenaars (Projecten).
    • Huldigingen
      40 jaar lid: Larry Adler, Rob van Hooydonk, en Els Suikerbuik-Kruize
      50 jaar lid: Sjaak Ooms en Gaby Niemantsverdriet
      60 jaar lid: Fons Vleghels
      Vanwege zijn goede verdiensten in de afgelopen jaren ontvangt Bart Rens de DOSKO Waarderingsspeld.
      Gaby Niemantsverdriet ontvangt uit handen van een KNVB-vertegenwoordiger de Zilveren KNVB Waarderingsspeld.

In december 2019 wordt weer de gezellige, traditionele, Kerstbingo gehouden. De activiteitencommissie had weer voor veel, heel veel, prijzen gezorgd.

De nieuwjaarsreceptie op 5 januari 2020 wordt druk bezocht en het is weer als vanouds een gezellige middag.

Mart van Bree en DOSKO hebben overeenstemming dat Mart ook in het seizoen 2020 – 2021 de hoofdtrainer wordt en Ronald Adams de trainer van DOSKO 2 (zon).

Op zondag 01 maart 2020 bestaat sv DOSKO 112 jaar. De oudste voetbalclub van West-Brabant en ver daarbuiten. Om dat niet ongemerkt voorbij te laten gaan is op de donderdagavond voorgaande na de training Happy Hour(s) voor alle leden, supporters en sympathisanten.

Op 8 maart pakt DOSKO 1 zon de tweede periode door een klinkende overwinning op Spartaan’20
    (5-2). Dit werd na afloop uitbundig gevierd.

En dan ………….. 11 maart 2020 wordt aangekondigd dat door het Corona-virus er een algehele knockdown is en er tot nader bericht niet meer gevoetbald of getraind mag worden. Het sportpark gaat op slot. DOSKO stond op dat moment op de derde plaats, met 4 punten achterstand op TOGB en dus een periodetitel. Dosko had sinds 10 november 2019 niet meer verloren. Met nog negen wedstrijden te gaan was er dus een reële  kans op een promotie naar de Hoofdklasse door rechtstreeks kampioen te worden of via de nacompetitie. Helaas, later besloot de KNVB dat de competitie niet meer uitgespeeld wordt.

Op 14 mei start de selectie weer met trainen en gaan door t/m juni, wedstrijden mogen dan nog niet gespeeld worden.

Jack Reijnders

Secretaris sv DOSKO