• In memoriam: Jack Reijnders

Helaas heeft ons het bericht bereikt dat clubman, ras-Doskoaan en erelid Jack Reijnders op 67-jarige leeftijd is overleden. Wij zijn erg verdrietig en geraakt door zijn overlijden en missen zijn betrokkenheid nu al. Jack was op- en top Doskoaan en heeft erg veel voor de vereniging betekend.

Jack werd als elf jarig 'menneke' lid van DOSKO. Hij heeft een prachtige actieve carrière gehad bij zíjn DOSKO. In het boekje 100 jaar DOSKO dat verscheen naar aanleiding van het eeuwfeest van de club in 2008, zijn tal van foto’s van en verwijzingen naar hem te vinden. In de aanloop van dit eeuwfeest was hij commissie receptie-voorzitter 100 jaar SV DOSKO. Na zijn actieve voetbalcarriére, heeft Jack heel veel functies uitgeoefend binnen de vereniging, eigenlijk te veel om op te noemen.

Ooit is hij gestart bij clubblad 'DE DOSKOAAN', daarna is hij 10 jaar wedstrijdsecretaris geweest en 11 jaar voorzitter van de sponsorcommissie. Eind 2009 startte Jack Reijnders als secretaris en nam dat over van Eric de Bie. Dit heeft hij 11 jaar lang met veel verve gedaan en was daarin nooit verzakend. Tijdens de serieuze bestuursvergaderingen was er ook altijd tijd om te verhalen uit vroeger tijden. Jack heeft ongeveer 20 jaar diverse bestuursfuncties bekleed waaronder 4 jaar vice voorzitter van de club. Bij het idee over een mogelijk promotie naar de Hoofdklasse, kwam er een twinkeling in zijn ogen. Het prestatieve zat in zijn DNA. Niet voor niets was hij bijna 25 jaar lid van de technische commissie geweest. Jaar in jaar uit op zoek naar die uitzonderlijke speler passend binnen de DOSKO filosofie met als doel het kampioenschap. Om nog dichter bij het vuur te zitten, werd hij ook teammanager bij DOSKO 1. Dichtbij de selectie om nog meer te ervaren wat DOSKO nodig had om zijn grote doelstelling, promotie, te realiseren. Verder is hij ook elftalleider geweest.
    Tot op het laatste moment heeft Jack de updates op X (voormalig Twitter) verzorgd en was bij brtrokken bij de sponsorcommissie.

Jack is door zijn inzet en verdiensten voor DOSKO onderscheiden met:
    - Lid van Verdienste (1998)
    - Erelid (2008)
    - KNVB Zilveren Bondsspeld (2008)
    - KNVB Gouden Bondsspeld (2021)
    - Koninklijke Onderscheiding: Lid van Oranje Nassau (2008)

Een indrukwekkende staat van dienst.

Een echte DOSKOAAN is niet meer.

Jack, namens alle leden, sympathisanten en sponsoren van DOSKO: bedankt voor je inzet voor jóuw DOSKO tijdens je leven. We zijn je enorm veel dank verschuldigd. Wij wensen de nabestaanden veel sterkte en kracht om dit verlies te dragen.