• Dosko wist al enige tijd niet meer wat verliezen was. De laatste partij die in verlies eindigde was op 14 oktober j.l. thuis tegen DHC. (uitslag 0 – 3) Van de laatste zes wedstrijden eindigden er drie in een overwinning en drie in een gelijk spel. Doelcijfers 16 voor en 12 tegen.

Zeker geen slechte  cijfers maar Moerse Boys daarentegen kon nog betere cijfers overleggen. Zij verloren hun laatste wedstrijd op 30 september j.l. De uitwedstrijd tegen GLZ Delfshaven ging toen met   2-1 verloren. Van de laatste zes wedstrijden werden er vijf gewonnen en een gelijk gespeeld. Doelcijfers 18 voor en 3 tegen!!

Met deze cijfers als gegeven en de wetenschap dat de voorsprong op de ranglijst 4 punten bedroeg in het voordeel van Moerse Boys gold voor Dosko slechts één opdracht: Alleen winst telt want bij  verlies zou de achterstand op de koploper oplopen tot zeven punten terwijl Moerse Boys nog één wedstrijd minder heeft gespeeld.

Geen gemakkelijke opgave derhalve, temeer omdat de keeper van Moerse Boys in de negen tot nog toe gespeelde wedstrijden slechts acht keer de bal uit het net moest halen.

Het talrijk opgekomen publiek werd vanmiddag door beide ploegen op een leuke en vooral sportieve wedstrijd getrakteerd, voortreffelijk geleid door scheidsrechter Bas Oosterlaken.

Moerse Boys beschikt over een degelijke ploeg. Met in het doel een betrouwbare sluitpost (Tom Magielse), een verdediging die (ook onder druk) weinig weggeeft, een creatief middenveld onder leiding van uitblinker Cas van den Broek die vanmiddag een publiekswissel verdiende, en een gemakkelijk scorende voorhoede is de ploeg een meer dan serieuze kandidaat voor de titel.

Reeds in de tweede minuut gaf Moerse Boys haar visitekaartje af. Een voorzet vanaf de rechtervleugel werd door middenvelder Sjors Goossens binnengekopt al moet gezegd dat de Dosko achterhoede er bij deze actie niet helemaal goed uitzag.

Dosko moest meteen in de achtervolging en deed dat ook. Echter, behoudens een uitstekende kopbal van Brian Kruf in de 4e minuut welke door keeper Magielse onschadelijk werd gemaakt en een schot van Bart Dietvorst rakelings over de lat in de 9e minuut, wist een hardwerkend Dosko ondanks het vele balbezit geen doelkansen af te dwingen. Moerse Boys kon daar de hele eerste helft slechts één wapenfeit (kopbal in de rechter bovenhoek)  tegenover stellen. Dankzij een katachtige reactie van doelman William Koelewijn bleef Dosko een grotere achterstand bespaard. Met de vroege 0-1 stand werd de rust bereikt.

Het spelbeeld van de eerste helft veranderde na rust nauwelijks. Dosko bleef verbeten op jacht gaan naar de gelijkmaker maar wist daarbij nauwelijks kansen af te dwingen. Waarom keeper Magielse tot nog toe in de competitie slechts acht keer de gang naar het net werd in deze fase van de wedstrijd duidelijk.

De genadeklap werd door Moerse Boys een kwartier voor het einde uitgedeeld toen topscorer Pim Goossens met een fraaie kopbal de 0-2 aantekende. Hiermee verdween het laatste restje geloof uit de Dosko ploeg, zeker nadat kort voor tijd invaller Mitchel van Overveld opnieuw met een kopbal de 0-3 aantekende. Twee doelpunten uit twee dode spelmomenten!!

Met deze overwinning blijft Moerse Boys koploper, op 1 punt gevolgd door VOC, de tegenstander van Dosko volgende week.                                Wil Dosko mee blijven doen voor de bovenste plaatsen dan zal deze wedstrijd gewonnen moeten worden!!