• Inspireerde de plaats op de ranglijst van de tegenstander te weinig of was het domweg gemakzucht waarmee Dosko aan de wedstrijd begon?  Het zal vast een combinatie van deze factoren zijn geweest want iedere trainer zal zijn ploeg in een dergelijke situatie waarschuwen te waken voor onderschatting/gemakzucht. Een gelouterde trainer als Mart van Bree zal zijn ploeg zeker hierop hebben voorbereid.

Toch had Dosko eerst een tegendoelpunt nodig om een tandje hoger te schakelen en een veilige marge in de score aan te brengen. Nadat Brian Kruf, Rob Dietvorst en Jeffrey Franken enkele waterkansjes om zeep hadden geholpen, bracht VELO spits Tony van de IJssel met een perfecte trap vanaf de 16 meter lijn zijn ploeg (niet eens onverdiend) op voorsprong.

Kennelijk geschrokken van deze achterstand schakelde Dosko meteen een tandje hoger en stond de stand binnen een tijdsbestek van 10 minuten 3-1. In de 37e en 42e rondde Brian Kruf twee voorzetten vanaf de flank doeltreffend af. Twee minuten na de 2-1 haalde Paolo Fortunati van 20 meter hard uit en bracht daarmee zijn ploeg nog voor de rust op een veilige 3-1 voorsprong.

Toen binnen tien minuten na rust Brian Kruf zijn hattrick voltooide , opnieuw na een assist van Rob Dietvorst, was de wedstrijd gespeeld. Als schoten van Jorn Hopmans en Rob Dietvorst niet op de paal en lat waren beland maar in plaats daarvan in het doel, dan was de score naar nog grotere  hoogte opgelopen. In plaats daarvan mikte Kevin Jacobs van dichtbij raak en leek de wedstrijd nog even spannend te worden.

Echt spannend werd het dan wel niet maar wel onvriendelijker waardoor scheidsrechter Meeuwen enkele keren handelend moest optreden. Met het tonen van enkele gele kaarten lukte het hem de rust terug te brengen. Dat in de 94e minuut Jordi Dam de score op 5-2 wist te brengen was alleen voor de statistieken van belang. Ter hoogte van de middenlijn  onderbrak hij het begin van een VELO-aanval , stoomde met de bal aan de voet af op keeper Sunny Dihal die hij vervolgens met een lage schuiver wist te verschalken.

Een overtuigende Dosko zege derhalve al was daarvoor wel eerst een ernstige waarschuwing nodig!!

Door Fons Vleghels

Fotografie door: Kjell fotografie http://www.kjellfotografie.nl/