• Vanmiddag kwam DHC als lijstaanvoerder naar Meilust. Dit keer niet zoals andere jaren met routinier Jordy Brouwer in de gelederen maar wel met Vincent Romeijn als zijn waardig vervanger. Dat uitgesproken hij halverwege de tweede helft met een van richting veranderd schot de 0-1 eindstand op het scorebord bracht, was voor de Dosko ploeg erg zuur.

Immers, tot dat moment was de Dosko doelman nauwelijks op de proef gesteld terwijl zijn collega aan de overkant een aantal keren handelend op had moeten treden en met een aantal uitstekende reddingen zijn ploeg voor een achterstand had weten te behoeden.

Het begint overigens op een repeterend verhaal te gelijken want evenals in de eerdere wedstrijden tegen Den Hoorn en Hillegersberg vergaten de Dosko jongens zichzelf te belonen. Ook vanmiddag weer had Dosko bij rust op een beslissende voorsprong moeten staan maar had  de pech dat de DHC doelman in een meer dan uitstekende vorm verkeerde.

Reeds in de 5e minuut zag Marouan Moukouh  zijn schot via de vingertoppen van de DHC doelman over het doel verdwijnen terwijl  nauwelijks één minuut later Lofti Salhi zijn uitstekende kopbal rakelings over de lat zag scheren. Een 2-0 voorsprong had na amper 6 minuten geen verkeerd beeld gegeven want de koploper was tot dat moment nog niet in het spelbeeld voorgekomen.

Dosko ging door met uitstekend voetballen maar ook met zichzelf niet belonen mede door het uitstekende keeperswerk van Manuel Mansanga die zich vooral in de 16e minuut onderscheidde met sublieme reddingen op  inzetten van Achraf Laabich en opnieuw Marouan Moukouh.

Vijf minuten later had Achraf Laabich zichzelf en zijn hard werkende mede-spelers beter moeten belonen na een uitstekende actie op de linker vleugel. In plaats van de bal bij de tweede paal binnen te schuiven verdween deze  voorlangs het doel over de achterlijn.

De 0-0 ruststand gaf dan ook een totaal vertekend beeld maar was wel de realiteit. Een uitstekende eerste helft is bij Dosko dit seizoen echter geen garantie voor eenzelfde tweede. Ook vanmiddag was dat weer het geval al mag als excuus gelden dat de ploeg veel energie in de wedstrijd had gestopt en ook nog eens tegen de harde tegenwind moest optornen. DHC kwam meer in balbezit, overigens zonder gevaarlijk te worden.

Opnieuw eisten de voetbalwetten en voetbalcliché’s hun gelijk. “als jezelf niet scoort doet je tegenstander dat altijd wel”. Al blijft het wrang dat een ongevaarlijk van richting veranderd schot daarvoor als bewijs moest dienen.

Dosko blijft op 4 punten in de rangschikking staan maar doet zichzelf daarmee wel ernstig tekort. Trainer de Bree zal daarin absoluut teleurgesteld zijn maar zeker niet van in de war geraken.          Ook vanmiddag weer liet zijn ploeg zien uitstekend te kunnen voetballen.

Uiteindelijk zal voetbalklasse altijd beloond worden mits het vertrouwen in eigen kunnen behouden blijft. Ook dat is een voetbal-cliché!