• Corné Kuiper is volgend seizoen de nieuwe keeperstrainer van DOSKO 1. Hij volgt hiermee Charles Weijts op die naar heel veel jaren trouwe dienst een stapje terug doet. Corné is geen onbekende voor DOSKO In onderstaande tekst stelt hij zich verder voor.

Ik ben Corné Kuiper, 53 jaar jong, getrouwd, vader van 2 kinderen en opgegroeid binnen een echte DOSKO-familie. Onder andere op het veld maar ook als bestuurslid en een opa die zich heel verdienstelijk maakte als vrijwilliger binnen de club. DOSKO stond toen zeer centraal binnen onze familie.

Zelf heb ik heel de jeugd doorlopen in een tijd, wat helaas niet meer is voor te stellen, als één van de beste in de regio gold. Na de jeugd heb ik na het tweede elftal enkele jaren in het eerste team gespeeld. Met als hoogtepunten de beladen derby’s tegen buurman MOC en de promotie naar de 1e klasse. Daarna heb ik wat rondgezworven en heb ik onder andere gekeept bij FC Bergen en VVC. Nadat ik als keeper gestopt was ben ik in een lager elftal bij VVC gaan voetballen.

In die tijd werd Henk Hagenaars trainer bij FC Bergen en vroeg mij om onder hem keeperstrainer te worden. Dit heb ik meer dan 10 jaar met heel veel plezier gedaan en heb daar mooie vriendschappen aan overgehouden.

Dit jaar train ik de keepers bij Tholense Boys samen met Kees de Rooij, een vriend vanaf mijn eerste jeugdelftal bij DOSKO.  Wat een bijzondere ervaring had moeten worden, werd helaas door Corona een heel raar jaar.

Volgend seizoen kom ik weer terug bij DOSKO om de opvolger van Charles Weijts te worden. In de jeugd en later bij het 1e team bij DOSKO werd ik vaak door hem onder handen genomen en ben dus door hem als keeper gevormd.

Hij stopt er volgend seizoen mee en hoe bijzonder is het dat ik hem nu als keeperstrainer zal opvolgen. Ik heb ontzettend veel zin om weer onderdeel van de DOSKO-familie te worden, met de talentvolle keepers aan het werk te gaan, oude bekenden tegen te komen en hoop dat de het voetbaljaar weer “normaal” zal verlopen.

Nieuwe keeperstrainer: Corné Kuiper