• De toeschouwers bij de wedstrijd van vanmiddag hebben zich geen moment hoeven te vervelen en zullen met een tevreden gevoel naar huis zijn gegaan. Dat wil zeggen, die van tegenstander Olympia waarschijnlijk iets minder omdat hun ploeg uiteindelijk met lege handen achter bleef maar zeker de neutrale toeschouwers zullen hebben genoten want behalve dat er vanmiddag zes doelpunten vielen waren het alles zes doelpunten waarvan de ene al fraaier was dan de ander.

Het duurde ongeveer een klein kwartier voordat de Dosko ploeg goed was wakker geschud. Zelfs een waarschuwing in de derde minuut (bal tegen de onderkant van de lat) was niet voldoende om de ploeg de ernst van de zaak in te laten zien.                                                                            Echter, nadat Dosko keeper Koelewijn na een kwartier spelen een schot in de linker benedenhoek onschadelijk had gemaakt, nam Dosko het initiatief over en kwamen er ook Dosko kansen.

Olympia moest iets meer achteruit maar de tegenstoten bleven toch alle aandacht van de Dosko verdedigers opeisen. Opvallend was dat de kansen die de ploeg kreeg vrijwel allemaal ontstonden door individuele fouten van Dosko verdedigers.

In tegenstelling tot de Olympia aanvallers waren die van Dosko vanmiddag een stuk effectiever en dat is in voorgaande wedstrijden wel eens anders geweest. Nadat in de 17e minuut eerst een waarschuwingsschot op de buitenkant van de paal was beland, opende Marouan Moukouh in de 24e minuut eindelijk de score met een schuiver vanaf 20 meter na een uitstekende lopende aanval over vier schijven. Een dankbaar applaus van de supporters viel de Dosko ploeg  ten deel.

Op slag van rust opnieuw een Dosko doelpunt. Deze keer scoorde Bart Dietvorst hoogopspringend met de kop een voorzet vanaf links binnen. Vrijwel meteen hierna klonk het rustsignaal en ging Dosko rusten met een ietwat geflatteerde 2-0 voorsprong.

In de tweede helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld. De toeschouwers konden blijven genieten van het spel van twee ploegen die, daar waar mogelijk, de aanval bleven zoeken.  Als in de 48e minuut Achraf Laabich zijn individuele actie met een stift alleen voor de keeper had afgerond, was wellicht de wedstrijd meteen beslist geweest. In plaats daarvan koos hij voor een lage schuiver die door de uitlopende Olympia keeper onschadelijk werd gemaakt.

Binnen drie minuten werd de wedstrijd volledig op zijn kop gezet. Vanuit het niets scoorde de volledig vrij gelaten Olympia spits Hamza Mehrach de aansluitingstreffer. Nauwelijks twee minuten later werd door invaller Joris van den Ban de gelijkmaker hoog in de touwen gekopt.

Opvallend was dat binnen de Dosko ploeg niemand in paniek raakte waarmee het vertrouwen in eigen kunnen en het goede spel van de laatste wedstrijden het best werd onderstreept. Het duurde dan ook slechts drie minuten en Dosko stond weer op voorsprong.
    Het doelpunt telde slechts voor één maar was van grote schoonheid. Met een duik-kopbal scoorde Salah Jaddi fraai de 3-2.                                  Nadat publiekslieveling Souffiane al een paar keer dreigend was geweest, zorgde hij nauwelijks vijf minuten later na een oogstrelende individuele actie met een krul in de bovenhoek  voor de 4-2 eindstand.

Met deze overwinning klimt Dosko in de rangschikking naar de zevende plaats. Volgende week speelt Dosko de eerste wedstrijd in de terugronde uit tegen Hillegersberg,

Balsponsor: Pierre Belde Makelaardij