• In het verslag van vorige week werd al gesuggereerd dat Dosko tot de beste prestaties komt tegen ploegen uit de top van het klassement. Het bewijs werd vanmiddag opnieuw geleverd. De supporters wreven zich de ogen uit want wat hun spelers lieten zien was weer ouderwets en oogde weer erg vertrouwd.

De lobs van Rob Dietvorst van (zeer) grote afstand waarmee hij in de 69e minuut de score op 4-1 bracht en in de 77e minuut (vanaf 25 meter) de paal raakte. Het souvereine en foutloos optreden van Toon Jochems in de achterhoede. Het heersen bij hoge ballen voor het doel door keeper Nick Lodiers. (jammer van zijn slippertje in de 83e minuut waardoor TOP de marge kon verkleinen tot 5-2). De messcherpe voorzetten van Nikai Derwort die zijn uitstekende optreden bekroonde met een fraaie lob vanaf 25 meter en daarmee de 5-1 aantekende. De scherpte van Brian Kruf in het strafschopgebied waarmee hij zichzelf beloonde met een hattrick, gescoord in de 32e, 38e en 90e minuut. Het bikkelen op het middenveld waarin vooral Stanley Ammerlaan een hoofdrol voor zich opeiste. Het collectieve strijden om elke bal. Het was allemaal weer te zien vanmiddag op Meilust waar na vier wedstrijden van malheur en tegenslag alles eindelijk weer eens de goede kant opviel en waar de ploeg en technische staf zo erg naar snakte.

Na ruim negentig minuten voetbal stond uiteindelijk 6-2 op het scorebord. (2x Rob Dietvorst, 3x Brian Kruf, 1x Nikai Derwort) Geflatteerd? Gelet op de verdeling van het percentage balbezit misschien enigszins wel, gelet (op het benutten van) de mogelijkheden absoluut niet. Dit in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden waarin de ploeg zich schromelijk tekort heeft gedaan door de mogelijkheden die werden afgedwongen, niet in de score tot uitdrukking te brengen.

Is het lek eindelijk boven? Niemand die daarover een zinnig antwoord durft te geven maar ongetwijfeld zal na de teamprestatie van vanmiddag het zelfvertrouwen een enorme boost hebben gekregen.

Volgende week uit tegen ’t Zand weten we meer. Opnieuw een tegenstander uit de staart van de ranglijst. Dosko is gewaarschuwd.!!