• Het was warm vanmiddag op sportpark Meilust, heel erg warm zelfs. Als het spel dan niet loopt zoals je graag zou willen, als de meeste passes niet de gewenste bestemming bereiken, als de lange bal die je noodgedwongen gaat spelen de spitsen nooit bereikt, dan speel je op een gegeven moment met lood in de benen en wordt de warmte misschien wel je grootste vijand.

Ziedaar in een notendop wat de ploeg van Dosko vanmiddag overkwam. Na een twijfelend begin, trok Dosko na tien minuten het spel naar zich toe. Tegenstander Oirschot Vooruit moest achteruit en schroomde niet om met elf man op eigen helft te verdedigen. In die fase van de wedstrijd had Dosko moeten scoren anders zou het evenals in de voorgaande wedstrijden opnieuw een gevecht tegen zichzelf in plaats van de tegenstander worden. Echter, verder dan een aanval in de 16e minuut waarbij tot 2x toe een inzet van de doellijn werd gehaald, kwam de ploeg niet.

Het is een ongeschreven voetbalwet dat in zo’n situatie de eerste de beste fout onmiddellijk wordt afgestraft en dat gebeurde dan ook kort voor rust toen een foutieve terugspeelbal werd onderschept door de Oirschot-spits Fons Meeuwis die keeper Nick Lodiers omspeelde en de bal in het lege doel schoof.

Werk aan de winkel voor Dosko trainer Mart van Bree om tijdens de rust het vertrouwen in eigen kunnen, terug in de ploeg te brengen. Echter, als dan binnen tien minuten na rust de gelijkmaker niet wordt gescoord dan weet je dat het wel eens een hele vervelende wedstrijd kan gaan worden. En dat werd het dan ook, want nadat alles wat zo ongeveer verkeerd kon gaan ook verkeerd ging, scoorde Oirschot Vooruit in de 79e minuut de 0-2. Opnieuw was Fons Meeuwis de doelpuntenmaker, overigens na een uitstekend lopende aanval over vier schijven.

Hoe nu verder?, want na de derde plaats op de ranglijst ongeveer vier weken geleden is Dosko inmiddels in de gevarenzone beland. Nacompetitie plannen voor promotie hebben inmiddels plaats gemaakt voor plannen hoe nacompetitie voor degradatie afgewend kan worden. Na de ongelukkige nederlaag tegen Rood Wit vier wedstrijden terug, volgden drie nederlagen tegen drie staartploegen. Scoren bleek ineens een onmogelijke opgave, terwijl Dosko in die fase van de competitie de meeste doelpunten had gescoord!! Voer voor psychologen!!

Volgende week zondag is TOP de volgende tegenstander. Als geldt dan niet meer maar moed en vertrouwen moet dan geput worden uit het gegeven dat Dosko dit seizoen haar sterkste wedstrijden speelt tegen de topploegen op de ranglijst. Dat zal dan ook moeten want anders gaat het nog een vervelend competitie-slot worden. We kunnen het toch ineens niet verleerd zijn!!!