• ​Een echte Doskoaan is heen gegaan. Christ Machielsen is op 26 februari op 90-jarige leeftijd helaas overleden.

De meesten zullen zich Christ herinneren (wellicht uit de overdracht) als één van de spelers, die in de jaren ‘50 van de vorige eeuw onderdeel van het elftal was dat kampioen werd in 1951, 1953 en de glorietijd van DOSKO in het betaalde voetbal beleefde. Christ was één van de doelpuntenmakers in de eerste thuiswedstrijd in het betaalde voetbal (tegen Oosterparkers uit Groningen), die met 2-1 werd gewonnen. In die periode maakte DOSKO furore en tienduizenden toeschouwers genoten langs de lijn van acties van Christ.
    Na zijn actieve voetbalcarriere was Christ nog in diverse rollen en functies aan DOSKO verbonden en een graag geziene gast op Meilust.
    De rood-gele familie wenst Diny, kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe met het dragen van dit verlies.
    Christ Machielsen overleden 1