• door:Fons Vleghels

De kater voorafgaand aan de wedstrijd van vanmiddag was bij de supporters nog niet verdwenen na de wanvertoning van vorige week tegen Rood Wit.
    Hoe kan een selectie die minimaal in het linker rijtje dient te staan het zo laten afweten door geen enkele kans af te dwingen en weinig of geen bezieling aan de dag te leggen. Dat waren de vragen die de supporters de afgelopen week bleven achtervolgen, maar vooral de onzekerheid voor een goede afloop van vanmiddag speelde parten.
    Het humeur werd er zeker niet beter op toen duidelijk werd dat de namen van Bart Dietvorst (blessure), Paolo Fortunati (schorsing) en Nikai Derwort (ziek) niet op het wedstrijdformulier stonden. Met deze bagage werd de plaats langs de lijn en op de tribune ingenomen!
    Toen scheidsrechter Schuurmans voor de aftrap had gefloten maakte scepsis en boosheid al snel plaats voor hoop en vertrouwen want Dosko maakte meteen duidelijk met de malaise van vorige week af te willen rekenen. De mouwen werden collectief opgestroopt, voor elke meter terrein werd gevochten en de vaste patronen van de betere tijden werden gaandeweg de wedstrijd steeds beter zichtbaar. De supporters schaarden zich achter de ploeg, normaliter kon het niet fout gaan vanmiddag!!
    Maar in de 35e minuut ging het wel fout terwijl juist in diezelfde minuut Marvin Bedaf zijn ploeg uit een corner op voorsprong had moeten koppen. Door de bal volledig verkeerd te raken kwam AWC in balbezit en wist het uit de razendsnelle tegenaanval de 0-1 op het scorebord te brengen.
    Het zelfvertrouwen onder de Dosko spelers was echter dermate groot dat van enige paniek geen enkele sprake was en de mouwen werden alleen maar verder opgestroopt.
    Echter, de beloning voor de inzet werd pas in de tweede helft uitbetaald, want bij rust stond de 1-0 in het voordeel van AWC op het scorebord. Binnen vijf minuten na rust rondde the man of the match van vanmiddag (Rob Dietvorst) een korte combinatie door het hart van de verdediging af. De mooiste actie had Rob bewaard tot de 73e minuut toen hij met een lob van ruim 30 meter de te ver voor zijn doellijn staande doelman Mark ten Haar verschalkte. De supporters klapten de handen stuk!
    AWC moest op slag de verdedigende stellingen verlaten en deed dat ook. Slechts 1 keer moest keeper Nick Lodiers handelend (met de voet) optreden en hield daarmee zijn ploeg in de wedstrijd.
    De zeer verdiende en zwaar bevochten overwinning kreeg nog meer glans in de 93e minuut door een doelpunt van Marvin Bedaf na een snelle combinatie tussen Brian Kruf en Rob Dietvorst. Eindstand 3-1!
    Betekent deze overwinning (de lang verwachte) ommekeer? We gaan het zien, volgende week weten we meer als er uit gespeeld wordt tegen Oirschot Vooruit.