• Na de poule-fase van de bekercompetitie waarin DOSKO verder gaat naar de volgende ronde, stond vandaag (25-09-22) de eerste competitiewedstrijd op het programma, DOSKO – VOAB (Goirle). Rob Mion Vastgoed was de balsponsor, waarvoor onze dank.

Na 1 minuut stilte ter nagedachtenis aan de overleden Doskoanen Nico Hoefman, Jan Langenberg en Tinus Verdaasdonk is de wedstrijd aangevangen

In de 13de minuut komt VOAB via een afstandsschot op 0-1 en in de 21ste minuut uit een scrimmage op 0-2. Niet echt een lekker begin van de competitie,

Een (helaas) mooie aanval over drie schijven in de 39ste minuut bracht VOAB op 1-3.
    Op slag van rust wordt Desmond Nagtzaam binnen de 16 meter onderuit gehaald, Desmond benut zelf de toegekende penalty, 1-3

In de rust heeft de trainer, John Karelse, de puntjes op de ï gezet. Een geweldig DOSKO begon aan de tweede helft. In de eerste 10 minuten werden 4 hele goede en mooie kansen gecreëerd, maar helaas niet gescoord.

In de 62ste minuut blijft het 1-3 door een schitterende redding van de keeper van VOAB en bij de uitbraak scoort VOAB 1-4. Een domper omdat DOSKO heel goed speelde en heer en meester was. Dat blijkt omdat Marvin Bedaf in de 65ste minuut de 2-4 scoort en Desmond in de 69ste minuut zijn tweede goal maakt, 3-4.

In de 82ste minuut komt dan VOAB toch op 3-5 via een afstandsschot, maar 2 minuten later zorgt Rob Dietvorst ervoor dat het toch nog spannend blijft door met een kopbal de 4-5 te maken.
    In de 86ste minuut wederom een schitterende redding op een afstandsschot van de keeper van VOAB en hierdoor de gelijkmaker voorkomt.

In de 95ste minuut kopt Rob Dietvorst bop onderkant lat, maar de bal stuit niet binnen de lijnen, maar erbuiten. Meteen einde wedstrijd, 4-5.

Op basis van de tweede helft verdiende DOSKO minimaal een gelijkspel.

De komende twee weken speelt DOSKO uit tegen respectievelijk Best Vooruit en Boshuizen. Op 16 oktober dan weer een thuiswedstrijd DOSKO – ERP. Alle sponsoren zijn dan vanaf 13.30 uur welkom voor een hapje en drankje in het sponsorhome.