• Het is een gegeven dat ploegen uit het Westen van het land doorgaans over veel technische bagage beschikken. Meer dan bij voorbeeld ploegen elders uit het land waar meer krachtvoetbal wordt gespeeld. Als VUC dan als graadmeter kan dienen, volgen er deze competitie ongetwijfeld nog leuke voetbalpotten op Meilust.

Beide ploegen waren vanmiddag aan elkaar gewaagd en beiden waren sterk aan de bal. Vlotte  combinaties stonden veelal aan de basis van goed lopende aanvallen waarbij Dosko voor het doel gevaarlijker was dan de tegenstander.  Meeste gevaar bij VUC ging voornamelijk uit vanaf links waar de 19 jarige Donnie Giersthoven een ware handenbinder bleek. Naarmate Dosko back Guido de Kleer meer vat op hem kreeg, verdween daarmee de grootste angel uit de VUC aanvallen.

Wat er aan ontbrak om de wedstrijd een nog leuker aanzien te geven waren de doelpunten. Daarvoor moesten supporters wachten tot de 63e minuut. Een goed lopende Dosko-aanval over drie schijven bracht de bal bij de sterk spelende Souffiane el Ouazzani die de bal hoog in de touwen joeg.

Vanaf de aftrap ging de ploeg van VUC op zoek naar de gelijkmaker en verplaatste het spel steeds meer naar voren zonder overigens echt gevaarlijk te worden, ondanks het inbrengen van (de 42 jarige!) stormram Danny Kentenis. Duidelijk was dat een eventueel doelpunt moest komen uit een dood spelmoment en die kwam er dan ook. Een corner in de 73e minuut werd bij de eerste paal doorgekopt en door Jero Tellis bij de tweede paal binnen gekopt.

Ondanks dat de Dosko ploeg enigszins was aangeslagen, werden de mouwen extra opgestroopt en bleef er toch strijd geleverd worden voor de overwinning. De verdiende voorsprong kwam er dan ook tien minuten voor het einde van de wedstrijd. Nadat Rob Dietvorst op de 16 meter was gevloerd ontfermde  goaltjesdief Brian Kruf  zich over de vrije trap en joeg de bal via de handen van VUC keeper Steven Verstraten in het doel.

In deze stand kwam geen verandering meer ondanks de acht minuten extra tijd die scheidsrechter Rampersad aan de wedstrijd toekende. Kort nadat Dosko middenvelder en debutant Jeffrey Franken  met instemming van de Dosko supporters gekozen was tot man of the match, was de eerste Dosko overwinning een feit en zocht het tevreden publiek de kantine op.

Volgende week speelt Dosko uit tegen VELO, opnieuw een onbekende tegenstander!!

Fons Vleghels