• Beste leden, sponsors en sympathisanten,

Naar aanleiding van de start van het nieuwe seizoen, willen we jullie graag informeren over de stand van zaken bij DOSKO m.b.t. Corona en te volgen protocollen.

Corona

Bij 2 seniorenspelers van DOSKO is COVID-19 vastgesteld, positief getest dus. Hun naasten en vrienden zijn inmiddels ook getest, allen negatief. De twee spelers verblijven minimaal 14 dagen in (thuis) quarantaine en hebben (gelukkig) weinig tot geen ziekteverschijnselen. De spelers zijn niet welkom bij DOSKO tot hun thuisquarantaine erop zit.

Aangezien de bron/haard niet bij DOSKO is, kunnen en mogen de activiteiten bij DOSKO gewoon doorgaan.

SV DOSKO zet te allen tijde de gezondheid op de eerste plaats. Om te voorkomen dat de club onderdeel van of zelf de besmettingshaard zelf is, zal de club bij (mogelijke) besmetting het protocol van het RIVM en de GGD volgen. Dat wil zeggen:

• Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen.
    • Ga alleen naar buiten voor de test. Blijf verder thuis tot je de uitslag van de test hebt. Dit betekent dat je geen deel mag nemen aan de activiteiten van DOSKO;
    • Als je besmet bent, zal je een bron- en contactonderzoek moeten doen. Bij het contactonderzoek wordt in kaart gebracht met welke mensen de besmette persoon contact heeft gehad. Dat betreft twee dagen voorafgaand aan de klachten, maar vooral op het moment dat hij/zij klachten had. De contacten worden onderscheiden in drie categorieën: huisgenoten, nauwe contacten en overige contacten. Als dit dus op een dag is geweest van een activiteit bij DOSKO, kan het bestuur bepalen om de eerstvolgende activiteiten voor jouw elftal te laten vervallen. Dit ter voorkoming van verdere verspreiding. Daarnaast zal je in quarantaine moeten blijven.
    • De club zal trachten zoveel mogelijk handgel beschikbaar te stellen en rekening te houden met de planning voor velden en kleedkamers.

Voor meer informatie: zie https://www.rivm.nl/ en https://www.knvb.nl/themas/coronavirus.

Nogmaals willen wij namens Dosko extra / nogmaals benadrukken: HOUD REKENING MET ELKAAR EN HOUD AFSTAND.

Vragen naar aanleiding van dit bericht kunnen worden gericht aan info@svdosko.nl. Dit is een onpersoonlijke manier van communiceren, maar voor ons als bestuur het meest effectief.