• De statistieken vóór de wedstrijd waren niet bepaald om over naar huis te schrijven. Een gedeelde elfde plaats samen met Hillegersberg, de ploeg waartegen in de openingswedstrijd van het seizoen werd gelijk gespeeld. Echter, dat zijn de statistieken maar zonder niet al teveel fantasie had de plaats op de ranglijst er heel anders kunnen uitzien, want in de eerste vier wedstrijden hebben de Dosko jongens zich ernstig tekort gedaan door hun prima spel niet te belonen met doelpunten.

Bij de vijfde wedstrijd afgelopen week tegen Rood Wit zagen de Dosko supporters een heel ander Dosko. Waar het toe kan leiden als de echte vechtlust voor een goed resultaat ontbreekt, werd die middag pijnlijk duidelijk gemaakt.

F.C. Boshuizen maakte vanmiddag al snel duidelijk dat er opnieuw veel strijd geleverd moest worden om de punten op Meilust te houden. Twee goed voetballende en hard werkende ploegen hielden elkaar het eerste half uur in evenwicht. Het spel speelde zich veelal af op het middenveld. Tot aan de 16 meterlijn waren er van beide kanten aardige combinaties te noteren maar daar hield het dan ook wel op. Zowel doelman Hendriks (Boshuizen) als Koelewijn (Dosko) hoefde nauwelijks handelend op te treden.

Na het eerste half uur ging Boshuizen het initiatief steeds meer naar zich toetrekken en Dosko werd genoodzaakt tot verdedigen en counter voetbal spelen. Een viertal corners en vrije trappen op rij deed de Dosko supporters onrustig op hun stoeltjes schuiven. In die fase tot aan de rust hield William Koelewijn zijn ploeg overeind met een aantal uitstekende reddingen, aan de overkant waren er daarentegen uit gevaarlijke counters twee prima mogelijkheden voor Lofti Salhi (kwam teenlengte tekort) en Marouan Moukouh. (schot in het zijnet)

In de tweede helft moest Dosko de eerste tien minuten nog aan Boshuizen laten. Daarna namen zij het initiatief over om het vervolgens niet meer uit handen te geven. Vanuit het middenveld werden uitstekende aanvallen opgezet, enerzijds door individuele acties en anderzijds door uitstekend combinatie-spel. De ene aanval na de andere rolde op het Boshuizen- doel af en in feite was het alleen maar wachten op de genadestoot. In tegenstelling tot voorgaande wedstrijden kwam die ook in de 69e minuut. Terwijl iedereen het schot van Salah-Eddine Jaddi in de rechter benedenhoek zag verdwijnen redde doelman Hendriks in eerste instantie nog met een katachtige reactie. Uit de daarop volgende corner (deze keer wel goed ingebracht) kopte Rob Dietvorst de meer dan verdiende 1-0 binnen.

Ook daarna bleef het genieten voor de Dosko supporters want de hele Dosko ploeg liet zien tot uitstekend voetbal in staat te zijn maar vooral in staat te zijn om hard werken te kunnen combineren met verzorgd voetbal. Het was in de 88e minuut Marouan Moukouh die zichzelf en zijn ploeg beloonde door met een werkelijk sublieme uithaal vanaf de punt van het strafschopgebied keihard de 2-0 binnen te schieten.

Tevredenheid en vooral opluchting na afloop want met deze overwinning stijgt Dosko met zeven wedstrijdpunten naar de gedeelde achtste plaats op de ranglijst.