• Het verschil op de ranglijst bedroeg slechts twee punten. Het lag dus erg voor de hand dat het allemaal dicht bij elkaar zou liggen wat de supporters vanmiddag te zien zouden krijgen. Die verwachting kwam helemaal uit in de eerste helft maar op basis van wat Dosko in de tweede helft op de mat legde, werd de uiteindelijke 0-0 stand enigszins geweld aan gedaan.

De vele ROAC supporters die hun ploeg achterna waren gereisd zullen ongetwijfeld de eerste  20 minuten veel vertrouwen hebben gekregen in een goede afloop. Immers, behalve dat hun ploeg het meeste balbezit had, liet het ook goed voetbal zien. Dat wil zeggen tot aan de zestien meter lijn,  want daarna hield het op mede door ijzersterk spel van het centrale Dosko verdedigingsduo Bart Dietvorst en Alper Ozturk. Laatstgenoemde werd later dan ook zeer terecht verkozen tot “man of the match”.

Slechts één keer (41e minuut) kwam Dosko keeper William Koelewijn enigszins in de problemen en dat was dan nog bij een ongelukkige terugkopbal van centrale verdediger Bart Dietvorst. Even daarvoor (27e minuut) behoedde ROAC keeper Dammes van der Poel zijn ploeg voor een achterstand door een lepe kopbal Dosko spits Brian Kruf uit de beneden hoek te tikken ten koste van een corner. Op dat moment had Dosko al lang het initiatief van ROAC overgenomen om het de rest van de wedstrijd niet meer uit handen te geven.

De tweede helft was het dan ook alleen maar rood/geel wat de klok sloeg. Een hard werkend en bovendien uitstekend spelend Dosko ging volledig voor de overwinning. Een doelpunt kon in feite niet uitblijven. ROAC moest terug en kon alleen nog maar voor opwinding onder de supporters zorgen bij een vrije trap of corner. Gevaar leverde dat overigens niet op.

Een inzet van Bart Dietvorst in de 58e minuut had een beter lot verdiend dan de onderkant van de lat en de bal die vervolgens op de doellijn stuiterde.  Met het inbrengen van de twee aanvallers Marvin Bedaf en Lofti Salhi probeerde Dosko trainer van Bree het doelpunt dat min of meer in de lucht hing, te forceren.  Het was de uitstekend spelende Dosko ploeg echter niet gegeven ondanks ook het veelvuldige doorschuiven naar de voorste linie van centrale verdediger Alper Ozturk.

Het talrijk opgekomen publiek zal vanmiddag de kou nauwelijks gevoeld hebben want behalve een leuke wedstrijd zagen zij ook een wedstrijd die tot de laatste minuut spannend bleef. Toch zullen vooral de Dosko supporters zich enigszins tekort gedaan gevoeld hebben! Door dit gelijke spel staat Dosko op een gedeelde 9e plaats op de ranglijst. Volgende week wacht een uitwedstrijd tegen Vlissingen.