• Niemand verliet vanmiddag voortijdig sportpark Meilust. Vanaf de eerste tot de laatste minuut was er wel wat te beleven, niet zo zeer door het vertoonde spel maar meer door het scoreverloop want de toeschouwers werden vanmiddag  getracteerd op zes doelpunten die broederlijk verdeeld werden over beide ploegen.

Bij de eerste twee doelpunten van Groeneweg moest Dosko steeds op jacht naar de gelijkmaker. Na de 3-2 van Dosko in de 83e minuut liep Groeneweg achter de feiten aan. De spanning  was dan ook gedurende de hele wedstrijd voelbaar bij beide supporterskampen temeer omdat het eerste doelpunt reeds in de tweede minuut op het scorebord verscheen en het laatste doelpunt drie minuten voor het verstrijken van de (officiële) speeltijd.

Reeds in de tweede minuut konden de Groeneweg supporters juichen. Een individuele fout in de Dosko achterhoede werd door Coen Hoogeveen met een lage schuiver afgestraft. Onzekerheid sloop meteen in de Dosko ploeg hetgeen het spel zeker niet ten goede kwam.

Dosko kroop na ruim een kwartier spelen door het oog van de naald bij een bal op de paal na uitstekend keeperswerk van Koelewijn in de daaraan voorafgaande actie. In de daarop volgende tegenaanval scoorde Dosko spits Brian Kruf de gelijkmaker, ditmaal na mis grabbelen door Groeneweg keeper Niels Heijkoop die pas achter de doellijn de bal klemvast had. In plaats van de 0-2 stond zo maar de 1-1 op het scorebord.

Door de gelijkmaker kreeg de Dosko ploeg zelfvertrouwen en trok het initiatief naar zich toe. Jammer dat de ploeg zichzelf te kort deed door in het laatste kwartier te vergeten te scoren. Misfortuin en goed keeperswerk waren de oorzaak van een gelijke stand bij rust. In de 31e minuut redde de Groeneweg keeper op een lage schuiver van Brian Kruf na een uitstekende aanval over rechts. Vier minuten later stond de paal een Dosko doelpunt in de weg en kort voor rust bracht de keeper met de voet redding na een inzet van Rob Dietvorst.

De tweede helft bracht zo waar nog meer spanning dan de eerste. Verblind door de laagstaande zon kort na rust, verkeek een Dosko verdediger zich op een halfhoge bal. Maurice Eckhardt bedacht zich geen moment bij dit buitenkansje en bezorgde zijn ploeg met een halve volley de 1-2. Ook keeper Koelewijn werd bij deze actie gehinderd door de zon en stond vastgenageld op de grond toen de bal tegen het net kletste.

Wie verwachtte dat Dosko bij de pakken zou gaan neer zitten kwam bedrogen uit. Na een prima individuele actie op links bracht Roy Niemantsverdriet de bal voor het doel en scoorde Souffiane el Ouazzani hoogopspringend met de kop de gelijkmaker. Ditmaal desillusie bij de Groeneweg supporters en geloof in meer bij de Dosko supporters.

Balverlies in de 74e minuut op het Dosko middenveld had zo maar een nieuwe voorsprong voor Groeneweg kunnen betekenen. Opnieuw hield William Koelewijn zijn ploeg in de wedstrijd door zich op de schoenen van een Groeneweg aanvaller te storten.

Nadat in de 82e minuut Dosko uit een corner op de lat had gekopt, kwam de ploeg 1 minuut later voor eerst vanmiddag op voorsprong. Na een prima actie van Jari Rommens op rechts scoorde Brian Kruf (na doorkoppen van Rick Bergmans) met een geplaatste kopbal.

Het zou niet in de sfeer van de wedstrijd vanmiddag hebben gepast als daarmee de wedstrijd gespeeld was. Ditmaal was het Groeneweg dat op jacht moest naar de gelijkmaker en die kwam kort voor tijd dan ook via een lob over de Dosko keeper.

Een qua spelbeeld geen hoogstaande wedstrijd werd volledig gecompenseerd door twee hard werkende ploegen die voor een spectaculair scoreverloop zorgden waardoor beide supporterskampen opgewonden het sportpark konden verlaten. Daarbij voelden de Dosko-supporters zich wellicht iets meer tekort gedaan dan de tegenstanders!