• Met het kerstrapport van Dosko ga je aan het eind van het jaar niet over maar blijf je ook niet zitten. Dat is de tussenbalans die opgemaakt kan worden bij het aanbreken van de winterstop na het uitstekend resultaat van vanmiddag tegen Zwervers CVV. Met de eclatante 4-0 overwinning is de Dosko ploeg beland op de bovenste plaats in het rechter rijtje.

Maar als je na de kerstvakantie goed je best blijft doen dan is de kans groot dat er aan het eind van het jaar nog beloningen wachten. Dat geldt in schooltermen maar zeker ook in voetbaltermen. Als de ploeg de resultaten van de laatste wedstrijden ook na de winterstop kan prolongeren dan wacht er de supporters nog een interessante tweede competitiehelft.

Slechts heel even (het eerste kwartier na rust) werd de Dosko achterhoede op de proef gesteld. In het overige van de wedstrijd was het alles Dosko wat de klok sloeg. En waartoe dat kan leiden bleek vooral nadat Souffiane halverwege de tweede helft in de ploeg was gekomen. Aanval na aanval rolde op het Zwervers doel af. Jammer voor Souffie zelf dat hij zijn uitstekende spel niet met een doelpunt kon bekronen. Alleen domme pech (twee keer raakte hij de paal) was daar de oorzaak van.

Met een Dosko ploeg in deze vorm past het echter niet om uitblinkers met naam te noemen want de basis van de 4-0 overwinning ligt vooral  in het uitstekend collectief. De grootste winst is wellicht de boost die het zelfvertrouwen krijgt door het spelniveau waarmee de laatste weken uitstekende resultaten werden behaald.

De doelpunten vanmiddag werden over beide speelhelften verdeeld. De 1-0 werd in de 29e minuut gescoord door Salah Jaddi.  Een teruggetrokken bal vanaf de achterlijn verdween vanaf ongeveer 20 meter vanaf zijn schoen in de rechter benedenhoek.                        Daarvoor hadden Marvin Bedaf (alleen voor de keeper), Brian Kruf (2x, kopbal en alleen voor de keeper) en Guido de Kleer (schot in het zijnet) de kans op de openingstreffer laten liggen.

Nauwelijks twee minuten na de 1-0 zag Brian Kruf zijn inzet (na goed voorbereidend werk van Marvin Bedaf) op de lat belanden, waarna Marouan Moukouh van dichtbij de 2-0 in het doel werkte.

In de 76e minuut beloonde Marvin Bedaf zijn uitstekende spel met de 3-0 nadat hij  door Souffiane prima  in stelling was gebracht. De 4-0 in de 85e minuut door opnieuw Marouan Moukouh was alleen maar belangrijk voor de statistieken want de wedstrijd was inmiddels al lang gespeeld.

Benieuwd hoe het rapport van Dosko in deze vorm er aan het eind van het jaar gaat uitzien!! Voorwaardelijk over is ook altijd nog een optie of slaan we nu ineens te ver door? We gaan het zien maar vast staat dat een Dosko ploeg in de vorm van de laatste drie/vier wedstrijden absoluut tot iets moois in staat moet worden geacht.