• Het derde bijzondere moment tijdens de ALV waren de door de KNVB uitgereikte onderscheidingen aan Ruud Brugmans en Jack Reijnders. Alle DOSKOANEN weten welke staat van dienst beide heren hebben bij DOSKO.

Zilveren KNVB speld Ruud Brugmans

Toen Ruud zijn zoon ging voetballen bij DOSKO is hij het voetbalwereldje ingerold. Eerst als jeugdleider – later in tal van functies bij DOSKO:

• Inmiddels 12 jaar penningmeester van de Stichting clubhuis DOSKO.
    • Vrijwilligerscoördinator
    • Clubscheidsrechter senioren en jeugd
    • Bestuurslid

Omdat hij zo vaak weg was vroeg Ruud een keer zijn vrouw mee naar de club. Dat beviel zo goed dat ze vrijwilligster werd bij de bar.  Inmiddels is ze al jaren beheerster van de kantine. Samen hebben ze dus een groot hart voor DOSKO. Ruud heeft voor zijn werk bij DOSKO de waarderingsspeld ontvangen en is hij benoemd tot lid van verdienste. Dit jaar heeft het Zijne Majesteit Koning Willem Alexander behaagd hem met een lintje, Ridder in de Orde van Oranje Nassau, te onderscheiden voor het vele werk voor sv DOSKO. De KNVB heeft gemeend nu de Zilveren KNVB speld toe te kennen.

KNVB-onderscheidingen voor Ruud Brugmans & Jack Reijnders

Gouden KNVB speld Jack Reijnders

Jack is dé onmisbare duizendpoot van DOSKO. Jack is bij DOSKO begonnen in de jeugd. Na de hele jeugdperiode te hebben doorlopen met de nodige kampioenschappen werd Jack nog even Brabants kampioen met de A-Top.  Vervolgens is Jack begonnen als redacteur van toenmalig clubblad “de DOSKOAAN” en in 1995 als lid van het bestuur. Eerst als wedstrijdsecretaris senioren, maar als snel in diverse functies binnen het bestuur. Jack was en is een mannetje die altijd bereid is bij te springen als het nodig is. Een echte duizendpoot dus. Taken als vicevoorzitter, voorzitter van de sponsorcommissie, voorzitter van de jubileumcommissie bij het 100 jarig bestaan, voorzitter van de technische commissie en tot voor kort algemeen secretaris van de vereniging. Kortom: als er iets te regelen is binnen DOSKO is Jack er bij. Hij is 20 jaar lang bestuurslid geweest. Voor al zijn werkzaamheden bij de vereniging heeft Jack bij het 100 jaar bestaan van DOSKO de Zilveren speld van de KNVB en een Koninklijke onderscheiding mogen ontvangen. Inmiddels heeft hij de bestuurlijke taken overgedragen aan de jongere garde – maar blijft nog steeds betrokken met name bij het eerste elftal als teammanager. Voor al deze activiteiten en de tijd die hij in de verenging heeft gestoken, heeft het bestuur en de KNVB gemeend je de Gouden KNVB speld toe te kennen.

KNVB-onderscheidingen voor Ruud Brugmans & Jack Reijnders 1