• Zoals in de Algemene Ledenvergadering aangekondigd, is Gaby  aan zijn laatste jaar bezig als voorzitter van sv DOSKO.  Hij heeft dit dan 10 jaar met volle overtuiging gedaan. Gaby is een voorzitter die bijna weet welke kleur schoenen de rechtsback van de JO9 heeft.

Inmiddels hebben we ook een beoogd opvolger voor Gaby. Na diverse gesprekken is gebleken dat Hans Keij de kandidaat-voorzitter is. Hij gaat vanaf heden met het bestuur meedraaien, maar wie is Hans Keij?

Even voorstellen

Een half jaar geleden werd ik benaderd door Ruud Brugmans met de vraag: “Wil jij voorzitter worden van Dosko?” Daar heb ik geen moment over na moeten denken.

Zoals Bert Bevers, onze Bergse dichter al zei: “Je hoeft hier niet geboren te zijn om van hier vandaan te willen komen”. Zo hoef je volgens mij geen Dosko verleden te hebben om  deze club geen warm hart toe te dragen. Een vereniging van 111 jaar oud heeft een rijke historie en in een tijd dat de vrijwilligers niet voor het oprapen liggen, voor mij juist wel  reden om me kandidaat te stellen. Ik heb intussen met alle bestuurleden en enkele leden mogen spreken. Vanaf dag 1 heb ik me thuis gevoeld en merk je dat Dosko één familie is waar je als buitenstaander gastvrij wordt ontvangen en snel wordt opgenomen. Daarnaast proef je dat de leden trots zijn op hun club. Ongemerkt schrijf  ik hier al 3 kernwaarden van de club terug. De afgelopen tijd gonsde het van de geruchten wie toch die man was, maar daar komt nu een einde aan.

Ik wil me met plezier voorstellen.

Ik ben Hans Keij, 60 jaar, gehuwd, heb twee zonen en twee schoondochters.  Ik heb 37 jaar gewerkt in diverse functies binnen de Rabobank organisatie. Verder ben ik bestuurslid/penningmeester sinds 1986 van de oudste vereniging van Bergen op Zoom. Deze vereniging bestond vorig jaar 175 jaar, dus ik kan wel stellen dat ik iets heb met tradities. Maar heeft de nieuwe voorzitter dan geen voetbalverleden? Jazeker wel. Ik heb zo’n 15 jaar aan zaalvoetbal gedaan. In 1983 heb ik met de Bergse Boys het werelduurrecord verbroken. De interesse voor het  besturen van een voetbalvereniging is in mijn jeugd ontstaan. Mijn vader was secretaris  van voetbalverenging BOZ.  De ouderen zullen dit nog wel kunnen herinneren. Deze vereniging werd gesponsord door Machinefabriek De Holland en is eind jaren ’60 opgehouden te bestaan.

De komende periode ga ik proberen zoveel mogelijk leden te ontmoeten om me nog meer te verdiepen in deze mooie club. Als jullie meer van me willen weten kan dat natuurlijk altijd.

Het zal zeker moeilijk worden om de bestuurshamer van zo een ervaren bestuurder als Gaby over te nemen, toch ga ik deze uitdaging met veel plezier aan.