• Ook het afgelopen jaar is er binnen DOSKO weer veel gebeurd. Met dit jaarverslag van de secretaris wordt een beknopt overzicht gegeven van hetgeen zich binnen onze vereniging zoal heeft voorgedaan.

Allereerst is het op zijn plaats dat stil wordt gestaan bij het overlijden van Nico Franken en Bert de Rijke. Wij herdenken hen als echte Doskoanen. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden.

Het seizoen 2017 – 2018 start met 450 leden, 56 leden minder dan bij aanvang van het seizoen 2016 – 2017. Dit heeft niet alleen te maken met de opzegging van het lidmaatschap, maar ook met de opschoning van de ledenlijst.

Het Grieks Restaurant Delphi en Ooms Heftruck Opleidingen zijn ook nu de hoofdsponsors.

In juli wordt de nieuwe website gepresenteerd. Het grote voordeel van deze website is de directe link naar Sportlink waardoor het wedstrijdprogramma, de uitslagen en standen meteen op de website komen te staan. De drijvende krachten achter deze website zijn Miquel Bogers en Roy Niemantsverdriet.

Mart van Bree start als nieuwe trainer van DOSKO 1 (zon) met de eerste trainingen.
    Ten opzichte van het vorig seizoen zijn er 16 spelers vertrokken en 7 spelers gebleven (Nikai Derwort, Paolo Fortunati, Toon Jochems, Nordin de Korte, Nick Lodiers, Nicky Nuytemans en Jibbe Schouwenaars). Het team is versterkt met 6 oud-Doskoanen, te weten: Marvin Bedaf (Halsteren), Bart en Rob Dietvorst (Halsteren), Max Geers (FC Bergen), Jorn Hopmans (Halsteren) en Brian Kruf (MOC’17).  Nieuwkomers zijn Stanley Ammerlaan (Roosendaal), Ramon Krijnen (RBC), Thanie Martina (TSV NOAD), Stefano Maxwell (UNA) en Lex Witlox (Cluzona).
    In de voorbereiding hadden Mart van Bree, en assistent-trainer, John Schuurbiers (gelukkig ook weer terug op het oude nest) te maken met vele vakantiegangers en blessures. Geen ideale voorbereiding dus.

Van 19 t/m 26 augustus wordt op sportpark Meilust de jaarlijks terugkerende Markiezencup gespeeld. DOSKO 1 (zon) is ingedeeld bij VVC’68 en MOC’17 (zon). DOSKO 1 (zat) is ingedeeld bij Halsteren (zon) en FC Bergen (zon). De DOSKO Dames spelen op de slotdag in toernooivorm tegen MOC’17 en FC Bergen.

Halsteren (zon) wint het toernooi en DOSKO 1 (zon) verliest om de 3de en 4de plaats van DOSKO (zat).

De bekercompetitie start in september en DOSKO 1 (zon) is ingedeeld bij MOC’17, Kloetinge en SSV’’65. DOSKO 1 doorstaat de poulefase niet en kan zich volledig op de competitie focussen.
    DOSKO 1 (zat) is ingedeeld bij Nieuw-Borgvliet, HSC’28 en NVS. Ook DOSKO (zat) speelt uiteindelijk niet de finale.

Na een contra-expertise wordt het nieuwe kunstgrasveld goedgekeurd en kunnen we op 24-09-18 de eerste competitiewedstrijd met DOSKO 1 (zon) spelen. Een dag met gemengde gevoelens. Eerst krijgen we het bijzonder treurige nieuws dat Dosko-icoon Harry Salters is overleden, de heugelijke fgebeurtenis dat Rob Dietvorst voor zijn 250ste wedstrijd in DOSKO 1 wordt gehuldigd en uiteindelijk het verlies met 0-3 van Best Vooruit.

In oktober wordt het kader van DOSKO 1 (zon), de Technische Commissie en de Marketing Commissie van nieuwe (verenigings)kleding voorzien. De kleding is geleverd en mede-gesponsord door Henri’s Fashion, Raadhuisstraat 77 te Hoogerheide en mede-gesponsord door Tummers Methodic.

In de week van 7 oktober wordt het scheidsrechterskorps, bestaande uit Jos van Arendonk, Ruud Brugmans, Frans Nuijtemans, Peter Nuijtemans, Bart Rens, Joey Snepvangers en Alperen Yilmaz in het zonnetje gezet.

Op 14 oktober vindt wederom de jaarlijks terugkerende mosselavond plaats onder gedreven leiding van Frans Nuijtemans. Ook deze keer weer een gezellige avond met super mosselen.

De Algemene Ledenvergadering vindt op 28 november 2017 plaats.

De hoogtepunten:

• Vaststelling Reglement Sportiviteit en Respect en de Gedragsregels sv DOSKO.
    • Huldiging leden:
      25 jaar: Tacettin Ocalan, Jo van Steen en Henk Verwijk
      40 jaar: Henri Hachmer
      60 jaar: FJan van Eekelen, Tommy Hagenaars en Eppie Sebregts
      Waarderingsspeld: Piet van Koulil.
      Ere-lid: Gaby Niemantsverdriet.
    • Het bestuur, bestaande uit Gaby Niemantsverdriet (voorzitter), Lianne Musters (penningmeester), Jack Reijnders (secretaris) en Ruud Brugmans (Commissaris Senioren), Kevin Langenberg (Jeugdvoorzitter) wordt herkozen.

Op 15 december 2017 wordt tijdens het gehouden RABO Sportgala, Gaby Niemantsverdriet gekozen tot Sportvrijwilliger van het jaar.

Ook wordt weer de gezellige, traditionele, Kersbingo gehouden. De activiteitencommissie had weer voor veel, heel veel, prijzen gezorgd.

De nieuwjaarsreceptie op 7 januari 2018 wordt druk bezocht en het is weer als vanouds een gezellige middag.

Ter nagedachtenis aan de overleden Harry Salters wordt op 12 januari om de HAR-Trofee gestreden door oud spelers die ooit een keer onder leiding van Harry gestaan hebben. Het werd een succesvolle reünie.

Mart van Bree en DOSKO hebben overeenstemming dat Mart ook in het seizoen 2018 – 2019 de hoofdtrainer wordt.

Op 28 januari wordt Bart Dietvorst, voorafgaande aan de wedstrijd DOSKO – Nemelaer, voor zijn 250ste wedstrijd in de eerste selectie gehuldigd.

Op donderdag 01 maart 2018 bestaat sv DOSKO 110 jaar. De oudste voetbalclub van West-Brabant en ver daarbuiten. Om dat niet ongemerkt voorbij te laten gaan is er na de training Happy Hour(s) voor alle leden, supporters en sympathisanten. De jeugd ontvang op 3 maart een traktatie.

In april wordt duidelijk dat we in het nieuwe seizoen weer een gezellig, maar prestatief tweede elftal op zondag gaan krijgen. Oud Doskoanen Dennis Hagenaars, Roy Niemantsverdriet en Nick Schuurbiers gaan spelers benaderen om in dit team te gaan spelen. De Technische Commissie zal het dan verder afronden. Al heel snel zijn er 9 spelers bereid en wel: Dennis Hagenaars (MOC ‘17), Tim Cornel, Sam Eykman, Ricky Bergmans, Roy Niemantsverdriet, Jordi van de Boom, Bart van Nispen en Nick Schuurbiers (allen FC Bergen) en Daniel Klomps (Geen club).

De wisselvallige competitie van DOSKO 1 (zon) werd uiteindelijk op 13 mei bepaald. DOSKO wint van de op dat moment nummer 1 staande AWC met 4-0 en is veilig om ook in het seizoen 2018 – 2019 in de eerste klasse te spelen.

Op 23 mei maakt oud Doskoaan Ronald Adams bekend dat hij de trainer van DOSKO 2 (zon) gaat worden.

Na Toon Jochems (2015), Kevin Jurgens (2016), Nick Lodiers (2017) wordt Rob Dietvorst door de supporters tot  Speler van het Jaar gekozen.

Jack Reijnders

Secretaris sv DOSKO