• Afgelopen vrijdag bereikte ons het droevige bericht dat ere-voorzitter Hans Vreijling is overleden.

Hans Vreijling was over twee verschillende periodes voorzitter van DOSKO. Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 1978 werd Hans voor de eerste keer benoemd als voorzitter. In het seizoen 1982/1983 volgde Pierre de Kok Hans op als voorzitter, die de rol van vice-voorzitter op zich nam. In 1985 wordt Hans wederom voorzitter.

In de periode van zijn voorzitterschap is de verhuizing van Sportpark Rozenoord naar Sportpark Meilust bewerkstelligd en de bouw van de tribune. De werkgroep ‘Tribunewerkverband’ is bezig met het inzamelen van geld voor de bouw van een tribune. Op 26 april 1986 is er op sportpark Rozenoord een sponsorloop voor de tribune, die 30.700 gulden oplevert. Hans Vreijling is goed voor een derde van dit bedrag. Onder zijn voorzitterschap promoveert DOSKO op 11 mei 1986 door een rake kopbal van Kees de Rooij naar de Eerste Klasse, waar DOSKO na 62 jaar dan weer in terugkeert. Op 6 oktober 1987 nam Leen van Langevelde het voorzitterschap over van Hans Vreijling. De nieuwe ‘Hans Vreijling-tribune’ op sportpark Meilust werd op 28 februari 1988 officieel in gebruikgenomen.

De rood-gele familie wenst zijn nabestaanden veel sterkte toe met het dragen van dit verlies.