• 7 jaar geleden, begon de KNVB een veteranen competitie op donderdagavond. 7 tegen 7 op een half veld, twee keer een half uur, lekker voetballen tegen leeftijdgenoten van andere verenigingen.  DOSKO (oud) spelers en vrienden kwamen samen in DOSKO veteranen 35 +, binnen enkele jaren groeide dit 7- tal uit tot een rood geel clupke.

Veel verschillende karakters, maar inmiddels staat er een team waar een heerlijk voetbal sfeertje gecreëerd is, samen voetballen, daarna  samen de derde helft. Een 3e helft waarin we al een tijdje kampioen waren.

Dit seizoen is een heel mooi seizoen, tot donderdag 11 April waren alle wedstrijden gewonnen. De voorsprong was zover gegroeid, dat met nog 4 competitie rondes, we op donderdagavond 11 April 2019, geschiedenis kunnen schrijven, immers bij winst thuis tegen NOAD  konden we niet meer ingehaald worden en zouden we, zoals onze voorzitter aangaf, de eerste DOSKO veteranen worden die gekroond worden tot kampioen.

Ondanks alle voetbalervaring voelde deze wedstrijd de eerste tien minuten wat onwennig aan, een rustig voetballend DOSKO VE 2,  had wel balbezit, maar geen kansen. Na tien minuten ronde Maurice een mooie aanval doeltreffend af, de ban was gebroken binnen een kwartier liepen we door Dirk en Miquel uit naar 5- 0.

De kantine kon rustig versierd worden, in de tweede helft maakte we nog 6-1 voor de statistieken, het feest kon los, samen met de dames,  kinderen en supporters. Een toespraak door onze voorzitter, champagne en een echte kampioensschaal uitgereikt door Conja aan onze nestor Hans. ‘s Nachts om kwart over twee zijn we buiten geveegd, wat een feest!!!!!!!!

DOSKO Veteranen (VE2) Kampioen! 1 DOSKO Veteranen (VE2) Kampioen! 2

De DOSKO VE 2,  kampioenen zijn;  Martijn, Rick, Mark, Robert, Erwin, Hans, Leo, Eddie, Maurice, Miquel, Rutger, Dirk, Jack.  Inmiddels zijn dit allemaal mannen van boven de veertig, en vier 50 +ers , Hans, Leo, Eddie en Jack.  En!……..een jonge voetbalgod van 38, onze Dirk. Kortom de toekomst zien wij met vertrouwen tegemoet.

DOSKO Veteranen (VE2) Kampioen! 3