• DOSKO is helaas genoodzaakt om de inzameling van oud papier definitief stop te zetten. Afgelopen zomer waren we genoodzaakt om te stoppen met de inzameling van oud papier op sportpark Meilust.

Na de vondst van gedumpte wietplanten was de maat vol voor onze voetbalvereniging en de vrijwilligers die hielpen met het vullen van de container. We hebben toen zelf het besluit genomen om tijdelijk te stoppen met de inzameling. De laatste tijd werd met regelmaat afval aangetroffen bij het oud papier zoals stoelen, tafels, huisraad, etc. en zelfs na het stopzetten van de inzameling werd er hennep-gerelateerd afval gedumpt.

We zijn vervolgens in overleg gegaan met de Gemeente Bergen op Zoom om te kijken hoe het verder zou kunnen met de inzameling van papier op deze locatie. Daarbij zijn een aantal mogelijkheden en knelpunten besproken waarna uiteindelijk in goed overleg is besloten definitief te stoppen met de inzameling van papier op het sportpark Meilust.

Inwoners die hun papier tot voor kort naar DOSKO brachten kunnen nu thuis gebruik maken van de containers voor oud papier die in 2012 al beschikbaar waren gesteld. Net als een flink aantal scholen en verenigingen blijft DOSKO zich inzetten voor een schoon sportpark en omgeving door hier periodiek het zwerfafval te ruimen.

DOSKO vindt het erg jammer te moeten stoppen met de papierinzameling. Voor al die jaren dat er oud papier naar de vereniging werd gebracht willen we iedereen bijzonder bedanken.