• De eclatante 4-0 overwinning vorige week op kampioenskandidaat nr. 1 AWC heeft afgelopen week de gemoederen onder de supporters nog behoorlijk bezig gehouden. Opnieuw een uitstekend resultaat tegen een topploeg en bovendien opnieuw behaald met klinkende cijfers, zoals eerder dit seizoen in de thuiswedstrijd toen ditzelfde AWC met 3-0 cijfers huiswaarts werd gestuurd.
    Nog niet zo heel lang geleden werd een andere hoogvlieger TOP Oss op een 6-2 nederlaag getracteerd, evenals eerder in het seizoen HVCH (vrijwel heel de competitie wisselend koploper) dat met een 3-0 nederlaag sportpark Meilust verliet.

Hoe onbegrijpelijk zijn dan ook de ronduit teleurstellende en blamerende nederlagen tegen de ploegen uit de onderste regionen van de ranglijst. Enkele voorbeelden: 2x 1-0 verlies tegen Alverna, 4-3 verlies tegen Brabantia uit en een mager 3-3 gelijk spel thuis tegen vv Gestel. Drie ploegen die tot voor aanvang van de wedstrijd van vanmiddag nog in een felle strijd tegen degradatie waren verwikkeld.
    Met die wetenschap als bagage waren de vooruitzichten niet bepaald hoopvol en tot groot ongenoegen van de eigen supporters zijn die verwachtingen helaas uit gekomen.

Geen echte prestatiedruk, warm en drukkend weer, geen inspirerende tegenstander is een combinatie van factoren die doorgaans niet uitnodigt om een wedstrijd van Dosko te bezoeken.
    Aanvankelijk werd het matige tot slechte spel van de eigen ploeg door de supporters nog gelaten geaccepteerd, daarvoor lag de buitengewone prestatie van een week geleden nog te vers in het geheugen. Gaandeweg de wedstrijd toen het niveau van de wedstrijd tot beneden de acceptatie-grens was gedaald, begon het gemor onder de supporters toe te nemen en nam het gevoel van “in de steek gelaten worden” de overhand. Zeker toen Brabantia na een kwartier spelen in de tweede helft na knullig ingrijpen van de Dosko verdediging, de 0-1 op het scorebord had gebracht.
    Max Geers had in de 64e minuut de stand nog een draaglijker aanzien kunnen geven als hij meer overzicht had bewaard bij de mogelijkheid die hem door Paolo Fortunati middels een splijtende pass tussen twee verdedigers door,was geboden. Dat de 0-1 op het scorebord bleef staan was mede te danken aan een uitstekende redding van Dosko doelman Nick Lodiers in de 89e minuut.

Volgende week de laatste wedstrijd uit tegen HVCH dat vandaag zijn laatste kans op het kampioenschap verspeelde. Een wedstrijd derhalve om des keizers baard.
    Ongetwijfeld zal de competitie afgesloten worden met een plaats in het rechter rijtje.Gelet op de prestaties tegen de topploegen een absoluut teleurstellend resultaat want met de juiste instelling had er absoluut veel meer in gezeten. In die zin hadden de AWC supporters vorige week alleen maar het gelijk aan hun zijde want zij waren unaniem van mening dat er maar 1 ploeg was die aanspraak mocht maken op de titel en dat was het Dosko van vorige week. Uiteindelijk werd AWC de kampioen na de 1-2 overwinning vanmiddag tegen Rood Wit.

Na de wedstrijd werd afscheid genomen van de volgende spelers die om uiteenlopende redenen geen deel meer zullen uit maken van de Dosko selectie:Nick Lodiers, Toon Jochems, Nordin de Korte, Ramon Krijnen, Nikai Derwort, Stanley Ammerlaan, Thanie Martina, Stefano Maxwell en Siem van Keijzerswaard.