• Ongetwijfeld zal Dosko trainer Mart van Bree zijn spelers meegegeven hebben dat er vanmiddag van onderschatting geen sprake mocht zijn maar dat er vooral strijd geleverd moest worden. Dezelfde strijd als vorige week tegen Rood Wit, pas dan zou een goed resultaat bijna niet kunnen uitblijven.

Hoe anders was de realiteit! Juist onderschatting (eigen overschatting), nonchalance en een gemakzuchtige instelling waren de trefwoorden die de Dosko ploeg tegen laagvlieger Alverna (een na laatste op de ranglijst) kenmerkten. Voeg daarbij dat er weinig duels werden gewonnen, dat er veel te weinig druk naar voren was, dat de spitsen op weinig of geen overtuiging betrapt konden worden en dat er (vooral op het middenveld) heeeeeeeel veeeeeeeeeeel balverlies werd geleden en ontstellend veel foutieve passes werden gegeven en het zal snel duidelijk zijn dat de Dosko supporters vanmiddag een draak van een wedstrijd hebben gezien.

Meestal valt er in dit soort wedstrijden wel een tegendoelpunt waar niet bepaald de klasse van een tegenstander vanaf druipt maar juist eigen knulligheid de veroorzaker is. Zo ook vanmiddag in de 40e minuut toen Mels Lantang een onzeker optreden in de Dosko verdediging afstrafte zonder dat hij daarvoor al te veel moeite moest doen en daarmee voor een verdiende 0-1 ruststand zorgde.

Bij een dergelijke ruststand gaan de supporters er in de tweede helft normaliter eens extra voor zitten, omdat het meest logische is dat hun ploeg opportunistischer zal gaan spelen. Nauwelijks enkele minuten gespeeld, wisselde Dosko trainer Mart van Bree zijn spits Marvin Bedaf voor verdediger Toon Jochems waardoor Paolo Fortunati zijn vertrouwde plaats op het middenveld weer kon innemen.
    Met deze omzetting kon Dosko de druk naar voren opvoeren maar omdat Alverna tenminste acht spelers achter de bal hield en de Dosko ploeg een absolute off day beleefde, is de voorsprong geen moment in gevaar geweest. Of het moet in de 64e minuut zijn geweest toen Brian Kruf alleen op de Alverna keeper mocht af gaan maar jammerlijk tegen hem opschoot. Typerend overigens voor het beeld van de wedstrijd.

Omdat scheidsrechter Souwen tenminste 10 minuten langer liet doorspelen (langdurige blessure behandeling van Alverna speler Martijn de Groot in het begin van de tweede helft), bleven de Dosko supporters vertrouwen houden in een goede afloop. Echter, al had de scheids tot volgende week laten door voetballen dan nog was de Dosko ploeg er waarschijnlijk niet in geslaagd te scoren.

De stand bleef 0-1 en meer verdiende Dosko ook niet mede omdat vrijwel elke speler ver beneden zijn normale niveau acteerde.

Volgende week uit naar Nemelaer en dan zal er duidelijk uit een ander vaatje getapt moeten worden wil de ploeg zich niet onnodig in de problemen werken!