• Ook al was het verschil op de ranglijst voorafgaand aan de wedstrijd 8 punten in het voordeel van Dosko, toch waren de supporters niet helemaal gerust op een goede afloop. De redenen hiervoor waren een slechte oefenperiode tijdens de winterstop, Rob Dietvorst en Max Geers geblesseerd op de bank, de blessure van Max Heijnen tijdens de warming up terwijl zijn naam al op het wedstrijdformulier stond en de overstap van Jari Rommens tijdens de winterstop naar het Belgische Zwaluwen Olmen. Daartegenover stond sinds lange tijd (wegens privé omstandigheden) de terugkeer van Jordi Dam. Ook de terugkeer van Marvin Bedaf (als vervanger van Max Heijnen) werd met enthousiasme ontvangen.

Nu het vanmiddag weer op het echie aankwam en Dosko vanaf de aftrap al meteen het initiatief nam, maakte de onzekerheid van voor de wedstrijd al snel plaats voor zelfvertrouwen.

Reeds in de vierde minuut haalde een Zwervers-verdediger in een uiterste krachtsinspanning een (te zacht ingeschoten) bal van de doellijn. Dosko hield het overwicht maar pas in de 23 minuut liet Brian Kruf de supporters voor de eerste keer juichen toen hij van dichtbij een uitstekende voorzet vanaf rechts door Souffiande el Ouazani, binnen schoof. Het was niet de laatste keer dat deze twee spelers zich vanmiddag zouden onderscheiden.

Cruciaal in de eerste helft (en misschien wel voor de hele wedstrijd) was de 23e minuut. Nadat eerst Jermay de Nijs van cvv Zwervers een vrije trap snoeihard op de binnenkant van de paal had gemikt, scoorde  vrijwel vanuit de tegenaanval Souffiane na een gekeerde inzet van Brian Kruf, in de rebound  de 2-0. Deze stand werd ook de ruststand al moet gezegd dat cvv Zwervers na de tweede Dosko treffer beter in het spel kwam en voor meer dreiging zorgde dan in de periode daarvoor.

Na rust liet Dosko al snel blijken wie vanmiddag de sterkste was en ook wie het meest recht had op de overwinning. In de 53e minuut bood de vanmiddag vrijwel ongrijpbare Souffiane opnieuw een vrijwel niet te missen kans aan Brian Kruf die zijn tweede van de middag aantekende. Nauwelijks zes minuten later was de wedstrijd gespeeld nadat opnieuw Brian Kruf, dit keer met een fraaie kopbal uit een corner, met zijn derde treffer de 4-0 op het scorebord bracht.

Dosko ging een tandje lager spelen en slordigheid, met name bij de verdedigers, kwam in de ploeg  met als gevolg een tegentreffer in de 78e minuut.

Brian Kruf bewees zichzelf een dienst voor een hoge positie op topscorerslijst door zijn vierde treffer van de middag aan te tekenen. Dit keer na een prima individuele actie. De treffer van (wederom) Jermay de Nijs in de 85e minuut was alleen nog maar belangrijk voor de statistieken, de wedstrijd was toen natuurlijk inmiddels al lang gespeeld.