• De twee laatste competitiewedstrijden in perspectief:

Dosko – Rood Wit. : Binnen het kwartier Dosko op 2-0. Waar Dosko bij rust op 4-0 had moeten staan, werd kort voor rust door een knullige vrije trap op 20 meter van het doel de stand tegen alle logica in 2-1. Na rust verloor Dosko het overwicht en zelfvertrouwen en wist met pijn en moeite een 3-3 gelijkspel uit het vuur te slepen.

GLZ Delfshaven – Dosko: Binnen tien minuten Dosko op een 2-0 achterstand. Ruststand 2-4 in het voordeel van Dosko waar de stand minimaal 2-6 had moeten zijn. Kort na rust opnieuw twee prima mogelijkheden maar in plaats van een grotere voorsprong, stond na een discutabele strafschop  de  3-4 op het scorebord en raakte Dosko opnieuw het spoor enigszins bijster. Uiteindelijk werd opnieuw een gelijkspel (4-4) uit het vuur gesleept en werd zelfs in blessuretijd nog een penalty gemist.

Tel bij het huidige puntenaantal de vier weggegeven wedstrijdpunten op en zie waar Dosko op de ranglijst had gestaan. (had moeten staan).

Een voorspelling doen op Dosko-wedstrijden is sowieso geen gemakkelijke opgave zelfs niet tijdens de wedstrijd als de ploeg op een ogenschijnlijke comfortabele voorsprong of desastreuze achterstand staat.

Vanmiddag een heel ander wedstrijdbeeld.

Een eerste helft waarin Dosko niet thuisgaf en niet verder kwam dan enkele afstandschoten van Rob Dietvorst die rakelings over de lat scheerden.

Spartaan ’20, overigens niet veel beter maar wel balvaster en meer balbezit, kwam op slag van rust niet geheel onverdiend door goed doorzetten van handenbinder Rowendey Schoop op 0-1.

Een uiterst ongelukkig moment waarvan maar afgewacht moest worden hoe de Dosko ploeg deze tegenslag zou verwerken.

Al snel in de tweede helft bleek dat de ploeg niet van plan was bij de pakken neer te gaan zitten.

In de 52e minuut kwam Brian Kruf een teenlengte tekort om een voorzet van de op rechts sterk spelende Souffiane el Ouazzani van dichtbij binnen te schuiven.

Drie minuten later zag de bergen werk verzettende Rob Dietvorst een inzet door Spartaan ’20 keeper Giovanni de Man met de vingertoppen tot corner verwerkt worden.

In de 65e minuut kwam dan toch de beloning. Opnieuw had op rechts Souffiane zijn directe tegenstander zijn hielen laten zien. Zijn voorzet over de hele verdediging  werd op de punt van de 16 meter met een halve omhaal door Max Geers tot doelpunt gepromoveerd.

Doordat beide ploegen op jacht gingen naar de drie punten voelden de toeschouwers langs het veld of op de tribune geen kou. In de 65e minuut hield Dosko keeper William Koelewijn zijn ploeg in de wedstrijd door een redding met de voet op een doorgebroken Spartaan spits.

Daarna gold de aloude voetbalwet dat wanneer je jezelf niet weet te belonen vervolgens de tegenstander dat wel weet te doen. In vrijwel de volgende minuut na de redding van de Dosko keeper, kwam Dosko op 2-1. Door collectief opjagen van de Dietvorst tweeling kwam Jari Rommens in balbezit die na een uitstekende individuele actie de bal langs de Spartaan keeper binnen schoof.

Jari Rommens, na amper een kwartier voetballen ingevallen voor de met een hamstring blessure uitgevallen Jeffrey Franken, liet zien over de nodige voetbalkwaliteiten te beschikken en werd dan ook terecht tot man of the match gekozen.

Met nog ruim een kwartier tijd op de wedstrijdklok ging Spartaan ’20 trainer Omar Khan met een dubbele wissel va banque spelen.

Echter, met de verdiende voorsprong op het score bord had het zelfvertrouwen bij Dosko dermate grote vormen aangenomen dat de overwinning geen moment in gevaar is geweest.

Met deze overwinning klimt Dosko naar een vierde plaats op de ranglijst op vijf punten van leider VOC.