• De winterstop is geweest. De jongens en meisje van de JO10 begonnen de derde fase in de 1e klasse, met als vooruitzicht kampioen worden en doorstormen naar de hoofdklasse. Zowel een droom van de trainers en van de spelers. Het zal een zwaar seizoen worden om van de andere teams te kunnen winnen. De poule indeling was zeker niet makkelijk. De eerste twee wedstrijden waren tegen MOC’17 en Roosendaal. Hierbij merkte we het niveau en beseften dat het niet zonder slag of stoot zou gaan en met nog lastige tegenstanders voor de boeg, een zware weg zou worden. De derde tegenstander waren de Markiezaten. De wedstrijd was met een ruime uitslag afgelopen. Drie keer op rij gewonnen nog twee te gaan. Toen kwam het besef pas dat de JO10 er echt heel dichtbij was om kampioen te worden en doortestromen naar de Hoofdklasse. De trainingen werden nog serieuzer en iedereen was echt mee aan het leven dat we er bijna waren. De teams RBC en Oud-Gastel stonden nog op het programma. RBC wisten we al van tevoren dit kan zomaar een van de moeilijkste wedstrijden worden die we gaan spelen en das was ook zo. Het was super spannend. In het laatste kwart van de wedstrijd werd de 5-4 gemaakt voor Dosko, wat een vreugde kwam er los bij de spelertjes.

Nog maar 1 wedstrijd te gaan. Met een kleine stop van een week in verband met de Vastenavond werden de trainingen weer opgepakt, klaarstomen voor de laatste wedstrijd tegen Oud-Gastel een tegenstander waar we het altijd moeilijk tegen hebben. Maar de vooruitzichten waren in ons voordeel, Dosko had genoeg aan een gelijkspel.

Kampioenswedstrijd Oud Gastel JO10 – DOSKO JO10.

Dag van de waarheid….Zaterdag 4 maart om 09:00 uur aftrappen om kampioen te worden.

Tot dus ver ongeslagen, zat het team in de kleedkamer in Oud-Gastel. Er hing een stille gespannen sfeer zowel bij de spelers als bij de ouders, die het hele seizoen een enorme steun waren voor het team. Bij een gelijkspel was het al voldoende. De wedstrijd begon, de eerste kwart was voorzichtig voetballen met hier en daar wat kansjes voor Dosko en de tegenstander. Maar toen kwam de 0-1 voor Dosko……wat een feest was dat…….. de emotie kwam aan alle kanten los. We gingen met voorsprong rusten.

Van af de 2de helft was iedereen bezig met de tijd dan met de wedstrijd, iedereen vroeg tussendoor herhaaldelijk hoe lang er nog gevoetbald moest worden.

Maar toen kwam de gelijkmaker uit het niets 1-1.Nog met ruim 5 minuten op de klok was Dosko met man en macht bezig om het gelijke stand te verdedigen. En toen kwam eindelijk de verlossende fluitsignaal van de scheidrechter. DOSKO JO10 Kampioen van de 1e Klasse!!!

Op het sportpark werden de spelers gehuldigd met een groot feest in de kantine van Dosko. Op naar de hoofdklasse!!!! Met zeker 8 hele spannende wedstrijden op de hoogste niveau !!

DOSKO JO10 Kampioen 1e klasse 2022-2023