• De Clubheld van het jaar.

Op alle sportverenigingen in ons land kom je hem of haar tegen: dat superlid zonder wie alles in het honderd zou lopen, de vrijwilliger die vaak onzichtbaar zijn werk doet voor velen, of het nu gaat om de boekhouding of het wassen van de shirts. Bij sv DOSKO is dat onze voorzitter, Gaby Niemantsverdriet. Deze vrijwilliger willen we in het zonnetje zetten met de verkiezing Clubhelden van de amateursport.

Waarom Gaby?

1. 49 jaar lid van DOSKO;
    2. Alle top jeugdteams doorlopen en met A1 Brabants Kampioenschap behaald;
    3. 506 wedstrijden in DOSKO 1 gespeeld;
    4. Bestuurslid Stichting Clubhuis sv DOSKO van maart 1991 tot maart 2003 (12 jaar);
    5. Voorzitter Stichting Clubhuis sv DOSKO van maart 2003 tot januari 2010 (7 jaar);
    6. Voorzitter sv DOSKO december 2009 tot heden (9 jaar);
    7. Lid van Verdienste sv DOSKO (1989);
    8. Ere-lid sv DOSKO (2017);
    9. Sportvrijwilliger van het jaar in Bergen op Zoom (2017);
    10. Trainer/coach sv DOSKO 2 van 1992 t/m 1995;
    11. Trainer/coach sv DOSKO 1 van 1995 t/m 1998;
    12. Altijd en overal bij betrokken binnen sv DOSKO. (Heeft bv. In 2017 de trainer van DOSKO Zaterdag 1 enkele weken vervangen tijdens diens afwezigheid, heeft dit seizoen enkele trainingen geleid en de coaching op zich genomen van het eerste zondag elftal als vervanger van de hoofdcoach).

Nomineren

Gaby is aangemeld om clubheld van het jaar te worden. Om in aanmerking te komen voor een prijs, moet een vrijwilliger minimaal 50 stemmen ontvangen. Per gemeente zal er een winnaar zijn op basis van de meeste stemmen.Uit alle ­gemeentewinnaars worden vijftien regiowinnaars gekozen. Deze regio’s zijn de verspreidings­gebieden van vijftien Persgroep-­titels: AD??Amersfoortse Courant, AD??De Dordtenaar, AD??Groene Hart, AD??Haagsche Courant, AD??Rivierenland, AD??Rotterdams Dagblad, AD??Utrechts Nieuwsblad, AD landelijk, Brabants Dagblad, BN DeStem, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, PZC, de Stentor en Tubantia.

Stemmen

Je kunt stemmen van 9 november tot en met 30 november via https://bndestem.clubheldvanhetjaar.nl/

Uitslag

Op 6 december worden alle regiowinnaars bekendgemaakt

Prijsuitreiking

Half december is de landelijke prijsuitreiking, waarvoor alle 15 regiowinnaars worden uitgenodigd. Een vakjury beoordeelt tijdens deze feestavond wie van hen de titel Clubheld van de amateursport 2018 krijgt. De hoofdwinnaar ontvangt een cheque van 10.000 euro, te besteden door de club.