• Beste leden, sponsors en sympathisanten,

Gisteren heeft het kabinet bekend gemaakt dat de maatregelen ter bestrijding van het Corona-virus verlengd worden t/m 28 april ‘20. Als gevolg daarvan heeft de KNVB besloten dat de competities niet hervat zullen worden. Dat is spijtig voor alle teams die op kampioenskoers lagen of nog kan hadden op promotie, zoals DOSKO 1. Het niet hervatten van de competitie heeft een aantal consequenties, voor zowel de club, je eigen elftal en ook voor jou als lid. Via dit bericht willen wij, het bestuur, jullie informeren.

Algemeen

We gaan ervan uit dat er t/m 1 juni ’20 geen activiteiten mogelijk zijn op het sportpark. Hopelijk zullen de regelingen na 1 juni versoepeld worden, zodat we het seizoen op een leuke manier kunnen afsluiten met een activiteit.

Contributie

De inning van de contributie blijft tijdens de Corona-crisis gewoon doorgaan. Statutair gezien is de inning van contributie gerechtvaardigd. Bij een lidmaatschap van een vereniging is er geen wederkerigheid van rechten en plichten (bij een sportschool bijvoorbeeld wel). Het lidmaatschap bij onze vereniging zegt dus in beginsel niets over het recht hebben op training of het kunnen spelen van wedstrijden. Zeker niet in een situatie van volledige overmacht waarin we momenteel als samenleving zijn terechtgekomen.

Wij, de leden, zijn de vereniging, dragen de vereniging en moeten we juist in tijden van crisis samen de vereniging ondersteunen. Deze inning is essentieel om de vereniging financieel overeind te houden. Wij gaan ervan uit dat we op jullie begrip kunnen rekenen.

Senioren

Vanuit het bestuur zullen we op korte termijn bij de trainers en leiders de teamformaties en wensen voor volgend seizoen inventariseren. Mocht na 1 juni versoepeling optreden en mogelijkheden ontstaan om te trainen, dan zullen we dit communiceren via trainers en leiders.

Jeugd

We gaan ervan uit dat de trainingen dit seizoen niet hervat zullen worden. De jeugdcommissie zal binnenkort de indelingen kenbaar maken voor het nieuwe seizoen. Mocht na 1 juni versoepeling optreden en mogelijkheden ontstaan om te trainen, dan zullen we dit communiceren via trainers en leiders.

Toekomst

Het bestuur zal de komende tijd gebruiken om het blik op volgend seizoen te richten, zowel voor de club, teams als de leden. Wij hebben de gevolgen van de stillegging t/m 6 april in kaart gebracht en beoordelen nu de (financiële) gevolgen van de verlengde maatregelen. Alles met één doel: een gezond SV DOSKO, in figuurlijke en letterlijke zin. Een club die er volgend jaar weer in volle glorie staat en waar we met z’n allen de mooiste bijzaak kunnen beoefenen. Wij wensen iedereen heel veel gezondheid toe en hopelijk kunnen we elkaar snel weer ontmoeten op Sportpark Meilust.

Het Bestuur

Mochten jullie naar aanleiding van dit bericht vragen hebben, dan kunt u die richten aan info@svdosko.nl. Dit is een onpersoonlijke manier van communiceren, maar voor ons als bestuur het meest effectief.