• De versoepeling van de coronamaatregelen betekent alle teams weer kunnen gaan trainen. Dit is pas mogelijk nadat het kabinet en de Gemeente Bergen op Zoom de details verder uitgewerkt heeft. Daarnaast zal de KNVB zo snel mogelijk de aangekondigde maatregelen bestuderen, intern en met NOC*NSF en het ministerie van VWS bespreken en de verenigingen en voetballers nader informeren.

Samengevat de maatregelen:

• Vanaf maandag 11 mei mogen ook degenen die ouder zijn dan 18 jaar georganiseerd buiten sporten mits er 1,5 meter afstand wordt gehouden (voor jeugd t/m 18 jaar was dit al toegestaan, waarbij kinderen t/m 12 jaar ook zonder 1,5 meter afstand mogen voetballen). Wedstrijden zijn nog niet toegestaan en er mag nog geen gebruik worden gemaakt van de kantine, gezamenlijke kleedkamers en douches. Er zijn geen restricties aan de groepsgrootte zolang men onderling maar 1,5 meter afstand houdt.
    • Officiële sportwedstrijden en competities kunnen vanaf 1 september plaatsvinden zonder publiek, mits het coronavirus onder controle blijft. Dit geldt voor het amateur- én betaald voetbal.
    • Verenigingskantines kunnen naar verwachting open vanaf 1 september.

Zodra de details van de Gemeente Bergen op Zoom en de KNVB bekend zijn, zullen we een nieuwe update verzorgen.