• Naar aanleiding van de persconferentie van minister president Mark Rutte, willen wij jullie via deze weg bijpraten wat de versoepeling van de maatregelen voor jullie als leden betekent. De KNVB omschrijft deze versoepeling zelfs als ‘het eerste lichtpuntje’: vanaf deze week is het voor de jeugd weer toegestaan om georganiseerd en gecontroleerd te gaan sporten! Kinderen onder de twaalf jaar mogen van de overheid weer voetballen, waarbij ze niet per se de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. Voor jeugd van twaalf tot en met achttien jaar is dit ook toegestaan, mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven.

Wat betekent dit concreet voor de jeugdleden van SV DOSKO en hun ouders:

• Het bestuur en de jeugdcommissie heeft besloten om eerst alle jeugdelftallen t/m 12 jaar de training te laten hervatten. Dit zijn de elftallen JO07 t/m JO11;
    • JO07 traint op woensdag van 17.30 tot 18.30 uur
      JO08 t/m JO12 trainen op maandag en woensdag van 18.30 tot 19.30 uur
    • Indien aanvullende maatregelen worden genomen o.b.v. het lokale protocol van de gemeente Bergen op Zoom, wordt dit aanvullend bekend gemaakt;

De spelregels bij de start van de jeugdtrainingen:

• Geen ouders en/of familie voorbij de toegangspoort van het sportpark
    • Het is voor hun ten strengste verboden voorbij de poort te komen!!
    • Bij overtreding waarschuwing, 2e overtreding mag kind niet meer komen trainen
    • Leiders/trainers moeten overtredingen melden in App van het kader, zodat indien nodig het bestuur kan optreden tegen de overtreder.
    • Laat kinderen thuis voor de training grondig hun handen wassen
    • Binnen de poort alleen de trainer, leider, materiaalman en event. bestuursleden
    • Kleedkamers blijven gesloten, komt in voetbalspullen naar DOSKO
    • Trainen op kunstgras
    • Verboden toegang tot materialenruimte, ballen liggen buiten klaar, hier zijn alleen de leiders of trainers welkom. GEEN kinderen.
    • Houdt als trainer/leider 1,5 meter afstand tot elkaar en de kinderen

Vanaf 13 jaar trainen op afstand, houdt altijd 1,5 meter in acht tussen de spelers

• Trainer/leider is verantwoordelijk voor het in oog houden van deze belangrijkste RIVM eis !!!
    • Pas dus de oefeningen hierop aan
    • Heb begrip voor ouders die hun kind voorlopig nog niet willen laten trainen
    • Let op: er kan controle zijn van boa’s of politie en bestuur kan een oogje in het zeil houden.
    • Bij aanhoudende overtreding van deze spelregels kan bestuur en/of gemeente besluiten dat er niet meer getraind mag worden bij DOSKO.
    • Aanvang trainingen worden nader bekend gemaakt.

Ophalen en wegbrengen

Probeer bij het wegbrengen en ophalen van kinderen contact met andere volwassenen te mijden (ga niet uit de auto als dat niet hoeft);

Ouders moeten afstand houden en mogen niet op het sportpark verblijven tijdens de training (geen toeschouwers tijdens de training), dus ook niet op parkeerterrein. Verblijven op het parkeerterrein in de auto mag wél, blijf als ouder in de auto;