• Afgelopen vrijdag 1 april stond er een mooie avond op de planning voor de jongste Dosko jeugd. We gingen met de bus naar de wedstrijd NAC - Jong Ajax in Breda in de wetenschap dat er 's ochtends sneeuw lag en het wel heel koud was voor de tijd van het jaar.

In totaal waren er 80 aanmeldingen, allemaal verwachtingsvol naar het stadion van NAC in Breda met een grote bus van Zeebra Tours. De meeste kinderen hadden het er de hele week al over en ietwat gespannen was het verzamelen op Sportpark Meilust om 18.30 uur. Stipt op tijd vertrok de bus richting Breda.

In de bus werd gesproken over de wedstrijd, welke spelers zien we bij Ajax? Hoe groot is het stadion? Hoe speelt NAC? Nadat onze chauffeur de bus perfect midden voor het stadion parkeerde, kwamen alle leiders en jeugdspelers bijeen en vertrokken samen naar ons vak F9. Het was een mooi gezicht zoveel Doskoaantjes te zien, te midden van de grote NAC menigte. De wedstijd werd volop gefilmd, gefotografeerd en vol bewondering door de allerkleinsten bekeken. De sfeer zat er goed in en onder het genot van een drankje en zak chips of snoep was het goed vertoeven en de kou werd gelukkig niet gevoeld. Er werd geroepen, geschreeuwd en gezongen en dat allemaal op een leuke en sportieve wijze, voor zowel NAC als Ajax.

De wedstrijd zelf ontbrandde pas in de 91e minuut, eindigend in een teleurstellende 0-0. Ondanks deze uitslag was de sfeer goed en vetrokken we weer met zijn allen richting bus voor de terugreis. De bus was weer mooi op tijd en lekker warm vertrokken we richting Bergen op Zoom. Onderweg nog napratend over de kans van Mo Ihattaren van Ajax in de laatste minuut en hoe ze op zaterdag 3 punten moesten pakken.

Rond 23 uur arriveerde de bus weer op Sportpark Meilust waar het een drukte van jewelste was met ouders, verzorgers die de kinderen weer kwamen ophalen. De meeste kinderen sliepen wat later door alle geweldige ervaringen die ze hebben opgedaan deze avond.

De avond was een groot succes en we bedanken graag Zeebra Tours voor de perfecte rit, jeugdbestuur van Dosko, ze hebben dit gratis mogelijk gemaakt voor alle Dosko leden en uiteraard NAC voor de ontvangst, complimenten voor iedereen. Op naar een volgende mooie trip.

Avondje NAC met de DOSKO jeugd 1 Avondje NAC met de DOSKO jeugd 2 Avondje NAC met de DOSKO jeugd 3 Avondje NAC met de DOSKO jeugd