• Dosko is bezig aan een ongelooflijke serie wedstrijden. Waarschijnlijk is dat een dergelijke serie niet eerder is voorgekomen en aannemelijk is ook dat een dergelijke serie zich ooit nog een keer zal herhalen.

Vanmiddag een verdiende 0-2 nederlaag tegen een ploeg die aan het begin van de wedstrijd op de elfde plaats van de ranglijst stond maar die met deze overwinning Dosko tot op één punt is genaderd al heeft de ploeg wel 1 wedstrijd minder gespeeld.!

Vanmiddag was het voor trainer van Bree weer puzzelen om een opstelling in elkaar te knutselen.  Om uiteenlopende redenen kon hij geen beroep doen op  Max Geers, Bart en Rob Dietvorst, Guido de Kleer en Jordi Dam. Tweede elftal-spelers Roy Niemantsverdriet en Bart van Nispen hadden als vervangers een basisplaats terwijl Darwin Sambo, Nick Schuurbiers en Daniël Klomps een plaats op de reservebank bezetten. Later in de wedstrijd bleek dat op alle drie de wissels in de loop van de tweede helft een beroep moest worden gedaan.

Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, toch gingen de supporters er eens goed voor zitten want de laatste weken hadden ze gezien dat het spel steeds beter werd en dat een eerste overwinning  sinds vele, vele weken in de lucht hing.

Feit is wel dat wanneer het dan op een of andere manier  toch weer niet lukt en uitstekende kansen op de openingstreffer worden gemist, de onzekerheid in de ploeg sluipt en de kopjes gaan hangen. Alsof elf spelers met een zak aardappelen op de rug over het veld sjouwen!

Werd vorige week tegen Moerse Boys al na vijf minuten een 100% kans op de openingstreffer gemist, vanmiddag was dat niet anders. Souffiane reageerde attent op een steekpass maar zag vervolgens dat zijn inzet met de voet werd gekeerd door Den Hoorn keeper Donny van den Bos. De rebound werd vervolgens zwak ingeschoten door Jorn Hopmans. En juist die opkikker had de ploeg zo goed kunnen gebruiken!

Beide ploegen waren in de eerste helft  volledig aan elkaar gewaagd al moet gezegd dat de achterhoede van Dosko een eikel punt blijft. Vrijwel elke aanval van de tegenpartij veroorzaakt  hens aan dek.  Ook vanmiddag waren persoonlijke fouten in de achterhoede (grove dekkingsfout en knullig ingrijpen bij een hoge bal) de oorzaak van een 0-2 achterstand. Niet alleen de achterstand maar vooral het moment waarop de achterstand tot stand komt (41e en 45e minuut) is dodelijk voor het moraal.

Pas in de laatste vijf minuten van de wedstrijd ging Dosko echt aandringen en ontstonden er enkele (water) kansjes al moet gezegd dat Dosko doelman Koelewijn zijn ploeg daarvoor met enkele snelle reacties voor een grotere achterstand wist te behoeden.

Over de inzet kan niemand iets verweten worden. Iedereen doet stinkend zijn best, er zijn geen onderlinge verwijten of intriges. Twee niet onbelangrijke feiten voor de rest van de competitie die de ploeg nog drie punten moet opleveren om niet in grote problemen te geraken.

Belangrijk in deze fase van de strijd is plaats 12 op de ranglijst die na de wedstrijden van vanmiddag wordt ingenomen door vv de Zwervers met 20 punten.

Met nog drie wedstrijden te gaan en een kloof van zeven punten heeft Dosko alles nog in eigen hand maar moet het toch tenminste nog één keer flink aan de bak om ook volgend jaar weer eerste klasse te spelen.