• Beste DOSKOAAN, Sponsor, Supporter, Sympathisant, Bezoeker,

De situatie in de ziekenhuizen is momenteel zo ernstig dat de overheid heeft besloten om verdere maatregelen tegen het Covid virus te nemen. De maatregelen raken de samenleving en het amateurvoetbal wederom hard.

De komende drie weken, vanaf 28 november, moeten sportaccommodaties tussen 17.00 – 05.00 uur dicht zijn. De kracht van sport en bewegen heeft hiermee niet de waarde toegekend gekregen die wij menen eraan toe mogen kennen. Een harde klap voor de sport en onze club.

Vanaf 28 november 05.00 uur gelden de volgende regels voor de sport.

• Na 17.00 uur moeten de sportaccommodaties dicht zijn.
    • Georganiseerd buiten sporten na 17.00 uur (wedstrijd of training) is toegestaan met maximaal 4 personen (exclusief instructeur) en op 1,5 meter afstand. Ter verduidelijking, dit mag dus niet plaatsvinden op de sportaccommodatie zelf.
    • Deze maatregelen van het kabinet gelden voor 3 weken en gelden in ieder geval tot 19 december 2021. Op dinsdag 14 december wordt de situatie opnieuw beoordeeld.

Het is logisch dat deze nieuwe overheidsmaatregelen veel vragen oproepen. Ook is toegezegd dat er nieuwe financiële steunpakketten beschikbaar komen. Vanuit de KNVB en gemeenten wordt hard gewerkt aan het verduidelijken van alle maatregelen. De KNVB neemt  zo snel mogelijk een besluit over de voortgang van de competities voor de komende weken en informeert dan alle verenigingen en scheidsrechters.