• Zondag 24 september 2017 wordt de eerste competitiewedstrijd in de 1ste Klasse van het seizoen 2017-2018 thuis tegen Best Vooruit gespeeld.

De selectie
    Ten opzichte van het vorig seizoen zijn er 16 spelers vertrokken en 7 spelers gebleven (Nikai Derwort, Paolo Fortunati, Toon Jochems, Nordin de Korte, Nick Lodiers, Nicky Nuiyemans en Jibbe Schouwenaars). Jibbe is op de terugweg van een langdurige blessure en Nordin is nog herstellende van een langdurende blessure. Het komend seizoen is DOSKO versterkt met 6 oud-Doskoanen, te weten: Marvin Bedaf (Halsteren), Bart en Rob Dietvorst (Halsteren), Max Geers (FC Bergen), Jorn Hopmans (Halsteren) en Brian Kruf (MOC’17).  Nieuwkomers zijn Stanley Ammerlaan (Roosendaal), Ramon Krijnen (RBC), Thanie Martina (TSV NOAD), Stefano Maxwell (UNA) en Lex Witlox (Cluzona).

De voorbereiding
    In de voorbereiding hadden onze nieuwe trainer, Mart van Bree, en assistent-trainer, John Schuurbiers (gelukkig ook weer terug op het oude nest) te maken met vele vakantiegangers en blessures en zijn eigenlijk pas vorige week met een (nagenoeg) volledige selectie bezig voor de nieuwe competitie. Geen ideale voorbereiding dus. Tijdens de voorbereiding werd regelmatig beroep gedaan op de JO19-spelers (A1) Joshua Becht en Siem van Keijzerswaard. Twee talentvolle jeugdspelers waar  we in de toekomst veel plezier aan gaan beleven. De Markiezen Cup verliep niet al te best en in de bekercompetitie konden we de volgende ronde net niet bereiken. Alle focus op de competitie dus.

Best Vooruit
    Onze eerste tegenstander is Best Vooruit. Opgericht in 1930 en een grote vereniging bestaande uit 11 senioren-teams zondag, 1 zaterdag, 1 dames senioren en 4 meisje jeugd, 1 veteranenteam, 2 G-teams, 40 jeugdteams + 5 mini’s. Vanaf het seizoen 1996-1997 tot heden wisselend gespeeld in de 1ste en 2de klasse. Afgelopen seizoen via de nacompetitie naar de 1ste klasse gepromoveerd. In de beker versloeg het Simpelveld (2de klasse) simpel met 6-1 en verloor het van Bekkerveld (1ste klasse) met 2-0. De derde wedstrijd staat nog in de planning. Het belooft een mooie voetbalmiddag te worden. Een mooi, nieuw team in opbouw tegen een gepromoveerd team.

Huldiging Rob Dietvorst
    Voorafgaand aan de wedstrijd wordt Rob Dietvorst gehuldigd voor zijn 250ste wedstrijd in DOSKO 1 en na afloop de inmiddels bekende en gezellige Dosko-Disco. Volgens de weersvoorspellingen blijft het droog en wordt het 20 graden. Alle ingrediënten dus om naar sportpark Meilust te komen, aanvang 14.30 uur.