• Jaarverslag secretaris 2016 -2017

november 2017

Jaarverslag secretaris sv DOSKO

Ook het afgelopen jaar is er binnen DOSKO weer veel gebeurd. Met dit jaarverslag van de secretaris wordt een beknopt overzicht gegeven van hetgeen zich binnen onze vereniging zoal heeft voorgedaan.

Allereerst is het op zijn plaats dat stil wordt gestaan bij het overlijden van Jan van Huffel, Christ van de Ven, Joke Buuron en Harry Salters. Wij herdenken hen als echte Doskoanen. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden.

Het seizoen 2016 ?? 2017 start met 506 leden, 23 leden minder dan bij aanvang van het seizoen 2015 ?? 2016.

Het Grieks Restaurant Delphi en Ooms Heftruck Opleidingen zijn ook nu de hoofdsponsors.

Halsteren wint in de finale van de Markiezen Cup 2016 met 3-1 van DOSKO.

DOSKO 1 speelt op 21 augustus is de eerste (thuis)wedstrijd in de Hoofdklasse B, DOSKO - Quick.  DOSKO start de competitie met verlies, 1-2.

Martijn Straatman stopt vanwege drukke werkzaamheden als voorzitter van de Jeugdcommissie, zijn taak wordt door Kevin Langenberg waargenomen. Kevin later in het seizoen benoemd tot voorzitter van de Jeugdcommissie.

De Businessclub wordt opgeheven en gaat in een andere vorm verder als de Marketing Commissie. Alfons Tummers wordt de voorzitter van deze commissie.

De Algemene Ledenvergadering vindt op 22 november 2016 plaats.

De hoogtepunten:

• Huldiging leden:
      40 jaar: Hans Vreyling (speciaal vanuit Italiƫ overgekomen om deze huldiging bij te kunnen wonen), Sjaan Demmers en Jack Reijnders.
      50 jaar: Jan Rijndorp en John Kuiper.
      60 jaar: Frans Schipper, Johan van Mourik, Adrie Musters, Christ Machielsen en Johan van Eekelen.
      Waarderingsspeld: Conja Brugmans.
      Lid van Verdienste: Harry Salters en Ruud Brugmans.
      Ere-lid: Alfons Tummers.
    • Het bestuur, bestaande uit Gaby Niemantsverdriet (voorzitter), Lianne Musters (penningmeester), Jack Reijnders (secretaris) en Ruud Brugmans (Commissaris Senioren), worden herkozen. Het bestuur krijgt van de leden het mandaat om een nieuwe voorzitter Jeugdcommissie aan te stellen vanwege de ontstane vacature.

In december wordt het contract met Peter Sweres aan het eind van het seizoen beĆ«indigd. Hij is dan 6 seizoenen trainer geweest, zijn opvolger wordt Mart van Bree.

Ook wordt weer de gezellige, traditionele, Kersbingo gehouden. De activiteitencommissie had weer voor veel, heel veel, prijzen gezorgd.

In de winterstop worden de nieuwe damestoiletten in orde gemaakt, het (oude) herentoilet wordt verplaatst naar het (oude) damestoilet en de keuken wordt wat ruimer gemaakt.

De nieuwjaarsreceptie op 8 januari wordt druk bezocht en het is weer als vanouds een gezellige middag.

Zoals ieder jaar, is DOSKO op de eerste dag van maart jarig en bereikte nu de respectabele leeftijd van 109 jaar.

Aan het eind van het seizoen komt ook een einde aan 4 mooie jaren in de Hoofdklasse, DOSKO eindigt op de laatste plaats en degradeert naar de 1ste Klasse.

Van de selectie vertrekken 16 spelers en zal Mart van Bree dus met een nagenoeg nieuwe selectie aan de slag moeten. Hierin is alle vertrouwen.

Ook Erica Derwort heeft aangegeven te stoppen als uitbaatster van de kantine. Ellen Knopper gaat samen met Conja Brugmans het stokje overnemen. Erica (en Hans) bedankt voor alle werkzaamheden die je in het clubhuis gestopt hebt, Ellen en Conja, heel veel succes en (werk)plezier.

Na Toon Jochems (2015), Kevin Jurgens (2016), wordt Nick Lodiers door de supporters tot  Speler van het Jaar gekozen.

Jack Reijnders

Secretaris sv DOSKO