• Heerle. Errol..Herol.. weet ik veel.. zeggen wij Doskoanen. Daar bij HSC`28, hebben ze hun facilitaire orde op zaken kunnen we wel stellen. Mooie, ruime kleedkamers met white boards waar Dosko JO9-2 op staat. Geen twijfel. Hier moeten wij omkleden. Het veld, is naar de nieuwe spelregels van de KNVB, aangepast. De juiste formaten, belijning i.p.v pylonen, voetballen met een maatje 4 en een scheidsrechter die keurig volgens de nieuwe regels floot. Was het overal maar zo. Complimenten HSC`28. Goed voor elkaar.

Na een goede, strakke warming-up, gaf ik aan wat ik van mijn team verwachtte. Na een slechte trainingsweek, wilde ik goed voetbal zien. We waren er aan toe. Voetbal vanuit je taak, werk voor elkaar en pak de winst.

De boys gingen er tegenaan. Ze zaten er bovenop en de tegenstander kwam niet over de middellijn. Ondanks dat wij een JO9 team zijn, wil ik dit graag zien. Onze wil opleggen aan de tegenstander. Wij zijn de baas op het veld. Na de eerste time-out stonden we ruim voor. 0-4.

Ik wilde de fysiek kleinere jongens meer zien. Zorg dat je betrokken en gezien wordt. Vraag om de bal. Het 2e en 3e gedeelte van de wedstrijd gaven we extra gas en liepen uit naar een 0-11 tussenstand. De balletjes breed, de demarrages, de persoonlijke fysieke duels, en een aantal mooie goals gaven me het juiste gevoel. Zo makkelijk had ik het eerlijk gezegd niet verwacht.

Het laatste deel van de wedstrijd werd een galavoorstelling. Keano had drang naar voren. Doelpuntje maken zat in zijn gedachten. Hij is in mijn ogen een verdedigend ingestelde speler. Daar liggen zijn

kwaliteiten. Zo voed ik hem op. De laatste 5 minuten heb ik zijn positie gewisseld met die van Kamil. Ik vind teambelang belangrijk. Julian één redding moeten verrichten in de wedstrijd. Pakt deze goed met z’n voet. Maar in dit geval is de speciale aandacht voor Ibrahim. Hij hield het veld goed breed. Hierdoor ontstond er veel ruimte. Ook de voorzetten, het in teambelang denken i.p.v zelf doelpunten maken en het goed opvolgen van de aanwijzingen maken Ibrahim de Man van de Wedstrijd.

Tegen een matige tegenstander, een goede wedstrijd spelen. Dat is knap. We hebben de weg naar boven weer gevonden.