• Vandaag is het 11-11.
    Een datum die voor ons Bergenaren, Krabbekes, van cruciaal belang is. De bandjes, het geitje, het aftreden van `t Narreke, en t nuuwe motto: mè d’éél oew art.

Maar eerst…. Dosko JO9-2 – Meto JO9-2. Met heel ons hart.

N.a.v de cursus die ik volg via de KNVB, pupillentrainer, ben ik aan zelfreflectie gaan doen en ben tot de conclusie gekomen dat ik , voor de langere termijn, minder moet aangeven wat er moet gebeuren in momenten van de wedstrijd. Ik leef enorm mee en ben gigantisch gedreven om iedere week beter te voetballen en er met de winst vandoor te gaan.

Ik heb ik de wedstrijdbespreking aangegeven dat ik dit wat meer los dien te laten. Ik zal mijn momenten van coaching kiezen en het resultaat niet voor ogen te houden. Dit om de spelertjes zelf hun keuzes te kunnen laten maken en de consequenties hiervan te laten ervaren, zodat ze er van zullen leren en het de volgende keer uit zichzelf kunnen doen. Uiteraard met een kleine aanwijzing van mij.

De wedstrijd start. De keeper van Meto maakt indruk. Hij lijkt wel 12 jaar en deinst nergens voor terug. Voetballend zijn we de betere, maar Meto is een stuk effectiever.

Na een gelijkopgaande eerste helft staat het 2-2. We hebben 2-0 achter gestaan, door persoonlijke foutjes. Niet geconcentreerd handelen en verkeerde balaannames. De jongens hebben zich daarna kranig verweerd en kwamen terug tot 2-2. Goede doelpunten, beide gemaakt door Inan.

Het is voor mij nog lastig om de spelertjes hun eigen keuzes te laten maken, als je ziet dat het aardig mis kan gaan. Jordi nam de doeltrap , vlak voor tijd, slecht. Weinig vooruit. Na een duel om de bal met Jordi,  onderschept de spits van Meto de bal en schiet deze in de verre hoek. 2-3.

De opdracht gegeven om nu allen vooruit te voetballen. Er ontstonden grotere kansen. Na een goede steekpass van Inan, kwam Ibrahim nog vrij voor de keeper, maar schoot helaas naast.
    Verliezen is niet zo mijn ding. De jongens de hele wedstrijd hun eigen keuzes kunnen maken, vind ik ook nog lastig. Maar goed, ze hebben er wel van geleerd. Dat is het belangrijkste. En ik ook.

Op naar volgende week. Grenswachters uit.